Sorsz.
Nr. |
Tipus
Type of a/c model
Designation
|
Gyári
szám
Factory nr.
(Serial Nr.)
|
Oldalszám
Ident. Nr
|
Gyártás
helye, ideje
Place and year of manufacture |
Példányszám, MN és MH
Number used by MN/MH |
Megjegyzés
Remark |
|
|
|
|
|
|
|
|
A
Múzeumban jelenleg látható gépek
Aircraft on standing exhibition available for visitors at
present |
1. |
ENGLISH! |
31530912 |
912 |
SZU. 1951. USSR 1951 |
104 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
ENGLISH!
|
513203 |
203 |
SZU.1955. USSR 1955 |
49 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
"58-as
gyártmány"
"Izdeliye 58"
ENGLISH! |
0405 |
405 |
SZU. 1955. USSR |
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
"65-ös gyártmány"
"Izdeliye 65"
ENGLISH! |
651028 |
28 |
SZU. 1959. USSR |
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
„74-es gyártmány”
"Izdeliye 74"
ENGLISH! |
741813 |
813 |
SZU. 1962. USSR 1962 |
80 |
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
„76-os gyártmány”
"Izdeliye 76"
ENGLISH! |
761512 |
1512 |
SZU. 1965.
USSR 1965 |
24 |
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
„96-os gyártmány”
"Izdeliye
96(F)"
ENGLISH! |
969309 |
9309 |
SZU. 1974. USSR 1974 |
50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
8. |
„96-os gyártmány”
"Izdeliye
96(F)"
ENGLISH! |
969512 |
9512 |
SZU. 1974. USSR 1974 |
50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
9. |
"75A gyártmány”
"Izdeliye
75A"
ENGLISH! |
75033945 |
3945 |
SZU. 1975. USSR |
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
10. |
„66-600-as gyártmány”
"Izdeliye
66-600"
ENGLISH! |
664419 |
4419 |
SZU. 1967. USSR |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
11. |
„69-es gyártmány”
"Izdeliye 69"
ENGLISH! |
516903041 |
3041 |
SZU. 1973. USSR |
27 |
|
|
|
|
|
|
|
|
12. |
ENGLISH! |
0390217165 |
06 |
SZU. 1979. USSR |
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
13. |
Gyártmány szám:Sz-52M-3K
Factory code:
S-52M-3K
ENGLISH! |
51612 |
12 |
SZU. 1983. USSR |
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
14. |
Delfin
ENGLISH!
|
591379 |
379 |
Csehszlovákia 1965.
Czechoslovakia 1965 |
18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
15. |
Albatrosz
ENGLISH! |
ZD-731018 |
018 |
Csehszlovákia 1977.
Czechoslovakia 1977 |
20 |
Ex.NDK 155,ex Luftwaffe 28+15
Ex DDR 155; Ex Luftwaffe 28+15 |
|
|
|
|
|
|
|
16. |
(SM-1W)
SM-1V
ENGLISH! |
W 05009 |
09 |
Lengyelország, 1963.
Poland
1963 |
25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
17. |
ENGLISH! |
519410095 |
9410 |
Lengyelország, 1985.
Poland
1985 |
36 |
|
|
|
|
|
|
|
|
18. |
ENGLISH! |
04146 |
27 |
SZU. 1963. USSR 1963 |
2+1 |
Ex.NDK 534, repülve érkezett.
Ex. DDR 534, delivered by air |
|
|
|
|
|
|
|
19. |
ENGLISH! |
10416 |
416 |
SZU. 1969. USSR 1969 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
20. |
ENGLISH! |
K20114 |
114 |
SZU. 1980. USSR 1980 |
42 |
|
|
|
|
|
|
|
|
21. |
ENGLISH! |
7001505 |
505 |
SZU. 1970. USSR 1970 |
23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
22. |
ENGLISH! |
56455 |
55 |
SZU. 1955. USSR 1955 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
23. |
ENGLISH! |
(773)03907 |
907 |
SZU. 1967. USSR 1967 |
2 |
VIP
carrier |
|
|
|
|
|
|
|
24. |
ENGLISH! |
(47302202 |
202 |
SZU. 1974. USSR 1974 |
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
25. |
ENGLISH! |
04-009 |
G-007 |
Csehszlovákia, 1958.
Czechoslovakia 1958 |
4 |
egykor
HA-OMC
Ex
HA-OMC |
|
|
|
|
|
|
|
26. |
Starfighter
ENGLISH! |
63-893 /104893/ |
8-893 |
Kanada
Canada |
- |
Eredetileg CF-104 a CAF számára gyártva.
Manufactured for RCAF as CF-104 |
|
|
|
|
|
|
|
27. |
Starfighter
ENGLISH ! |
7033 |
21+64 |
NSZK, 1963.
BRD 1963 |
- |
|
|
|
|
|
|
|
|
28. |
MK-58
ENGLISH! |
XE-10 59700 |
J-4022 |
Nagy-Britannia, 1955.
Great Britain 1955
|
- |
|
|
|
|
|
|
|
|
29. |
ENGLISH! |
14803022 |
Ex. VNE 411, 426
426 |
NDK, 1957.
GDR 1957 |
2 |
Repülve
érkezett: 1980. december 1.-én
Delivered by air on 01.12.1980. |
|
|
|
|
|
|
|
30. |
ENGLISH !
|
182005505 |
HA-MOE |
SZU, 1962. USSR 1962 |
- |
Repülve érkezett 1987.04.22.-én.
Delivered by air on 22.04.1987 |
|
|
|
|
|
|
|
31. |
ENGLISH ! |
0350923 |
HA-LBF |
SZU. 1970. USSR 1970 |
- |
Repülve érkezett 1988, április 19.-én
Delivered by air on 19.04.1988 |
|
|
|
|
|
|
|
32. |
ENGLISH ! |
0443 |
|
Lengyelország, 1954.
Poland
1954 |
8 db Po-2,
20 db CSS-13 |
HA-PAU |
|
|
|
|
|
|
|
33. |
ENGLISH ! |
|
|
SZU. 1944.
USSR 1944 |
- |
A Balatonból 45 év után kiemelve, pilóta: German Petrovics
Odnecov.
After 45 years was brought to the sur-face from Lake Balaton.
Pilot: G. P. Odnecov |
|
|
|
|
|
|
|
34. |
ENGLISH ! |
E-1279 |
HA-5410 |
Magyarország, 1966.
Hungary
1966 |
- |
|
|
|
|
|
|
|
|
35. |
|
171119 |
|
Csehszlovákia, 1955.
Czechoslovakia 1955 |
64 |
A
keceli Haditechnikai Parkból |
|
|
|
|
|
|
|
36. |
ENGLISH ! |
1G18138 |
10 |
Lengyelország, 1978.
Poland
1978 |
2 |
HA-MDG |
|
|
|
|
|
|
|
37. |
ENGLISH! |
171128 |
R-05 |
Csehszlovákia, 1962.
Czechoslovakia 1962 |
Légirendészet Air Police
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
38. |
Lansen
ENGLISH!
|
32607 |
F13 11 |
Svédország, 1960.
Sweden
1960 |
(15 ???) |
Repülve érkezett
Delivered by air |
|
|
|
|
|
|
|
39. |
"Butterfly"
ENGLISH! |
E-952 |
HA-1308 |
Magyarország, 1952.
Hungary
1952 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
40. |
Jaktviggen
ENGLISH! |
37347 |
47 |
Svédország, 1982.
Sweden
1982 |
(149) |
2005.05.09.-én repülve érkezett
Delivered by air on 09.05.2005.
|
|
|
|
|
|
|
|
41. |
ENGLISH! |
K20117 |
117 |
SZU, 1980.
USSR 1980 |
30 |
Festés: „Csőrike”
Painting: “Pickpecker”
|
|
|
|
|
|
|
|
42. |
MiG-21U
"66-400-as gyártmány"
"Izdeliye
66-400"
ENGLISH! |
661219 |
1319 |
SZU, 1965.
USSR 1965 |
12 |
"Kis UTI"
|
|
|
|
|
|
|
|
43. |
Li-2T
Teve (Camel)
ENGLISH! |
23441301 |
301
|
SZU, 1952.
USSR 1952 |
18 |
Ex HA-LIS |
|
|
|
|
|
|
|
44. |
MiG-23UB
ENGLISH! |
A1037926 |
15 |
SZU, 1979.
USSR 1979 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
45. |
MiG-21biszAP |
75035721 |
5721 |
SZU |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
46. |
MiG-21biszAP
ENGLISH ! |
75061904 |
1904 |
SZU |
|
"Cápeti" különleges festéssel |
|
|
|
|
|
|
|
47. |
Mi-8T |
10439 |
10439 |
SZU |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
48. |
|
0126 |
126 |
SZU.
1951. USSR 1951 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
49. |
|
4318 |
HA-FAE |
SZU. 1950. USSR 1950 |
58 |
|
|
|
|
|
|
|
|
50. |
L-39ZO
Albatrosz
ENGLISH ! |
831119 |
119 |
Csehszlovákia 1978. |
20+4 |
"Cápeti 2." különleges festéssel |
|
|
|
|
|
|
|
51. |
Me-108 Taifun
azaz: Nord 1002 |
269 |
G.356
(F-BFOU) |
Franciaország 1946. |
- |
Felújítva, 2011.
|
|
|
|
|
|
|
|
52. |
Jak-52
ENGLISH ! |
9411715 |
04 |
Románia, 1994. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
53. |
Aeronautica Kft.:
Denevér
ENGLISH ! |
? |
K-001 |
Magyarország, 1995. |
1 |
Prototípus, nem került
további gyártásra |
|
|
|
|
|
|
|
|
Tárolt, ki nem állított gépek
Stored aircraft awaiting renovation.
A "Jurassic Park"
2009. májusában megszűnt, helyén épült az új
könnyűszerekzetű csarnok. A korábban itt tárolt gépeket a
Helikopterbázis roncstárolójába szállították.
|
|
A
Múzeum alkalmazottai szerint:
a Jurassic Park
The research fellows of the Museum call this
collection as “Jurassic Park” |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
„74-es gyártmány”
"Izdeliye 74" |
741814 |
814 |
SZU, 1961. USSR 1961 |
80 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
„74-es gyártmány”
"Izdeliye 74" |
741822 |
822 |
SZU, 1961. USSR 1961 |
80 |
Tárolva
Stored |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
„74-es gyártmány”
"Izdeliye 74" |
741819 |
819 |
SZU, 1961. USSR 1961 |
80 |
Tárolva
Stored |
|
|
|
|
|
|
|
4. |
„74-es gyártmány”
"Izdeliye 74" |
741911 |
911 |
SZU, 1962. USSR 1962 |
80 |
Tárolva
Stored |
|
|
|
|
|
|
|
5. |
„74-es gyártmány”
"Izdeliye 74" |
742221 |
2221 |
SZU, 1962. USSR 1962 |
80 |
Tárolva
Stored |
|
|
|
|
|
|
|
6. |
„76-os gyártmány”
"Izdeliye 76" |
760406 |
406 |
SZU, 1964. USSR 1964 |
24 |
Roncs
Wreck |
|
|
|
|
|
|
|
7. |
|
0628 |
10422 |
SZU, 1968. USSR 1968 |
51 |
Sérült, selejt.
Damaged, sorted out |
|
|
|
|
|
|
|
8. |
|
ZD-731011 |
- |
Csehszlovákia, 1977.
Czechoslovakia 1977 |
20+4 |
Ex.NDK 160,ex.Luftwaffe 28+19
Ex.GDR 160,ex.Luftwaffe 28+19 |
|
|
|
|
|
|
|
9. |
SzM-1V |
W02019 |
19 |
Lengyelország, 1961.
Poland
1961 |
25 |
Roncs
Wreck |
|
|
|
|
|
|
|
10. |
|
W04036 |
36 |
Lengyelország, 1962.
Poland
1962 |
25 |
Roncs
Wreck |
|
|
|
|
|
|
|
11. |
Rubik R-22
"Június 18" |
E-890 |
HA-4112 |
Magyarország |
|
Tárolva (An-26) |
|
|
|
|
|
|
|
12. |
|
518911104 |
8911 |
Lengyelország, 1984.
Poland
1984 |
36 |
A
szolnoki laktanyában kiállítva
Exhibited in
the Airbase Szolnok |
|
|
|
|
|
|
|
13. |
Mi-9 |
220001 |
001 |
SZU.(Ulan-Ude) 1984. |
1 |
Restaurálás alatt |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Korábban a Múzeumban volt, de jelenleg nincs ott
Aircraft previously exhibited in the Museum |
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Wilga 35
|
59062 |
R-06 |
Lengyelország, 1970
Poland
1970 |
(Légirendészet
2 db)
Air Ppolice 2
pcs |
2002-ben Budaörsre vitték,
további sorsa -számunkra- ismeretlen.
Transported to Budaörs in 2002
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
18433209 |
209 |
SZU, 1949.
USSR 1949 |
18 |
2001.-ben felújították, újra repül: ő lett a HA-LIX.
Rebuilt in 2001 by Goldtimer Foundation
in flying
condition!
as HA-LIX |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Tréner |
625 |
HA-TRI |
Csehszlovákia,
1960.
Czechoslovakia 1960 |
- |
2005-ben még
Nyíregyházán volt felújítás alatt.
In 2005 it was at Nyíregyháza for renewal. |
|
|
|
|
|
|
|
4. |
Belfegor
|
1S01910 |
CCCP-15187 |
Lengyelország, 1980.
Poland, 1980 |
- |
Emlékműként kiállítva a szandaszőlősi Sportrepülőtéren, a
4-es út mellett.
Exhibited at Szandaszöllős sport airfield as a monument. |
|
|
|
|
|
|
|
5. |
An-2M |
500402 |
HA-ANE |
SZU,
1965.
USSR 1965 |
- |
A '80-as években feldarabolták.
Cannibalized in 1980s |
|
|
|
|
|
|
|
6. |
(C-11)
|
171803 /171814?/ |
|
Csehszlovákia, 1955.
Czechoslovakia 1955 |
64 |
2006.augusztusában
Franciaországba került.
In August 2006 was sent to France. |
|
|
|
|
|
|
|
Köszönet Mészáros Andrásnak, Horváth
Balázsnak és Horváth Viktornak a kiegészítésekért !
Thanks to Messers. András Mészáros, Balázs Horváth and Viktor
Horváth for the their complements! |