REPÜLŐMÚZEUM  SZOLNOK

Jak-11   "19"

 

 

 

A gép előtt álló, kiváló tájékoztató tábla. (Egy "t" betű sajnos megszökött...)

 

 

Egész alakos képre sajnos nem számíthatunk. A legtágasabb hely is előbb-utóbb betelik - ezúttal örömünkre.

 

 

 

 

A bal szárny felől. A motor hűtőlevegője két (a másik a túloldalon) viszonylag szűk nyíláson távozik.

 

 

Majdnem hátulnézet. Jól látszik a "Jak-os forma" , ami a II. világháborús vadász-sorozat 1-3-7-9 gépeire egyaránt jellemző volt. A szárny és a fülke mögötti rész nagyon hasonló alakú, a Jak-11 minden bizonnyal a Jak-9 törzsének nagyarányú felhasználásával készült, kisebb teljesítményű csillagmotorral ellátott vadász-gyakorló változat.

 

 

 

Hátulnézet.

 

 

A farokrész tisztán klasszikus kialakítású.

 

 

A féklapok kiengedett állapotban.

 

 

A "kistesó" (Jak-18) szárnya lóg bele a képbe, emiatt nem láthatjuk zavartalan oldalnézetben.

 

 

Az orr alulnézetben, a korhű vörös csillaggal.

 

 

 

A gép hasa, kétoldalt a főfutó-aknák, középen két kipufogócső, közöttük egy kisebb cső, feltehetően a motor olajterét szellőzteti.

 

 

A jobb főfutó, szép állapotban. Külön felhívjuk a figyelmet a fékcső teljesen korhű,

madzaggal való rögzítésére (fent a futószár töve közelében).

 

 

A bal főfutó - ugyanolyan szép.

 

 

A bal szárny vörös fényű lámpája.

 

 

A bal szárnyon (és a jobbon is) két katona áll vigyázz-ban. Az elülső a főfutó, a hátsó a fékszárny kibocsátott helyzetét hivatott jelezni.

 

 

Ez a célzókészülék több korabeli szovjet géptípusban szerepelt. A piros gömb a kabintető nyitására szolgált.