A Múzeum
kiterjedt motorgyűjteményéből nem hiányozhatott ez a több
Magyarországon alkalmazott típusban működött klasszikus
szovjet (amerikai gyökerekkel is bíró) motortípus sem. Több
későbbi sikeres motor alapja volt.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Ivcsenko_AI-14
A Múzeumban megtalálható
Csehszlovákiában gyártott változata is, az
M 462 RF |
|
2007.
A Gawronok ilyen
motorral repülnek.
Persze
nem így:
itt
fejjel lefelé van elhelyezve, ezt a Gawron kevésbé jól
bírná...
|
|
A segédberendezések. |
|
2010.
március
A tél nem
múlt el nyomtalanul felette: szépen rendbe tették és a
talpára állították a Múzeum dolgozói. Mostantól egyike a
legjobb állapotú motoroknak - mindannyiunk örömére. |
|
A
reduktor-ház, felül egy szellőzőcső... |
|
...ferdén
a légcsavar-állító mechanizmus munkahengere. |
|
Az
oldalnézett érdekes arányokat tár fel. |
|
A hátsó
oldalon a segédberendezések. Függőlegesen a generátor (csak
generátor, indítómotor nincs!) két oldalt ferdén a két
gyújtómágnes.
A jobb
oldali gyújtómágnes alatt a levegő-kompresszor hengere. |
|
Itt is
látszik a kompresszor apró hengere. A felénk néző pókszerű
valami kinézetre akár benzin-befecskendező szivattyú is
lehetne, de nem az, hanem a sűrített levegős
indító berendezés. A motor robbanási ütemnél tartó hengerébe
vezet sűrített levegőt, így forgatja át a motort.
A legalsó
ponton a porlasztó. |
|
|
|
Egy
részlet, a motor kerületén bőrpárnák vannak, a burkolólemez
megtámasztásához. |
|
A
reduktorház, rajta a légcsavar-állító. |
|
Szembe-nézet. |