REPÜLŐMÚZEUM  SZOLNOK

M 462 RF kilenchengeres csillagmotor.

M 462 RF nine cylinder radial engine.

Fordítás/Translation: Jószai Zoltán

 

Az Ivcsenko AI-14R típus Csehszlovákiában gyártott változata.

 

An Ivchenko AI-14R modification made in Czechoslovakia.
 

A Zlin Z-37-esek erőforrása. Több évtizede már egyszer kivonták a típust a mezőgazdasági repülésből, rossz repülőtulajdonságaira hivatkozva.

Mit nem hoz a sors, most is ilyenek repkednek Szolnok felett a szúnyogokat regulázandó.

A gépet megnézheted a Közlekedési Múzeumban.

Power source for the Zlin Z-37. Decades ago they were pulled out from agricultural flights, because of its bad flight characteristics.
Funnily though, still these are the ones fighting against mosquitoes over Szolnok.
You can see the airplane in the Museum of Transportation.

Oldalnézetben.

A kép jobb oldalának közepétől kissé lejjebb egy sajátos sündisznó-szerű dolog a sűrített levegős indítószerkezet vezérlője: abba a hengerbe irányítja a sűrített levegőt, amely éppen a munkaütemnél tart.

Nagy hajómotorokat is szoktak így indítani.

 

Side view.
Somewhat below the center of the right side, a particular hedgehog-shaped part is the control valve of the compressed air starter: it directs pressure into the cylinders in the work phase.
Huge ship engine are started the same way.

2010. március

 

Az AI-14R "tesó"-val együtt került restaurálásra a tél folyamán. Jól esik ránézni!

 

 

March 2010.


It was restored alongside it's brother AI-14R during winter. They are good to look at!

 

Nagy a hasonlatosság az AI-14R-hez, de vannak apró különbségek.

 

Lots of similarities with the AI-14R, but they have small differences.
 

A reduktorház tetején szellőzőcső.

 

Air vent on the top of the reduction unit.

Fölül a generátor, kétoldalt ferdén a két gyújtómágnes.

 

The generator on the top, on the sides at an angle the ignition magnets.

Középen a sűrített levegős indító berendezés elosztó "pókja", alatta olaj- és üzemanyag-szivattyú, legalul a porlasztó.

 

The "spider" of the compressed air starter in the middle, the oil- and the fuel pump are beneath, carburator on the bottom.
 

A segédberendezések "látképe".

 

The auxiliary components.

A ferde fekete cső a kompresszor hengerét hűti.

 

The angled black pipe is for cooling the cylinder of the compressor.

Egy henger a kilencből.

 

A cylinder of nine.

A légcsavar-állító berendezés, rajta a pilótafülke felől jövő vezérlőhuzal tárcsája.

 

The prop pitch controller, with the wheel for the control wire coming from the cockpit.

A reduktorház.

 

The housing of the reduction unit.