REPÜLŐMÚZEUM SZOLNOK
Szögyéni Péter: Ka-26 pontosítások
Most találtam rá a honlapra, egy
szolnoki kirándulás előkészületei közben.
Magán a kiruccanáson végül a múzeumba nem jutottunk el a
szakadó eső miatt, de szeretnék segíteni egy-két téves
képaláírás kijavításával. Két évet töltöttem el kaposújlaki
reptéren, ugyan mg. gépek között, de az mg. KA-26-os is
szerkezetileg megegyezik a katonaival.
A pontosításokkal nem okoskodni akartam, hanem hozzájárulni
a honlap
hitelesebbé tételéhez.
Szögyéni Péter
Köszönjük Péter, nem okoskodtál
hanem segítettél !
(hs) |
 |
A pilóta helye tényleg barátságos,
de a kilátás különösen jobbra nem
kitűnő, mert a doboz takarja majd a fél látóhatár. A
drótszakításoknál az
oszlop szinte kizárólag a jobb oldalon volt, ami miatt nem
volt feltűnő hogy
vezeték lehet a levegőben. |
 |
Az anyósülés előtti lábtartón lévő
lábkapcsoló a belső kommunikációs
"rádió" adógombja, bal lábbal lehetett kezelni. |

 |
A képaláírás szerinti motorindítás
kapcsolók a két motor gyújtómágneseinek
a kapcsolói, középen a központi "lekapcsoló"-val.
A tényleges motorindítási
kapcsolók/eszközök (spricni, levegőcsap) a két ülés közötti
vízszintes
panelen találhatók, a következő képen.
|
 |
A motorok leállító karjai
helyett a két barna fogantyú a két motor és a
reduktorház közötti kuplungok karjai, a középső pedig a
rotorfék.
|
|