"Végre, most épp van egy kis időm (és
türelmem ) nézelődni alaposabban is
a Honlapodon. A Hát ez meg mi
rovatban levőkre szeretnék
válaszolni, ha kicsit későn is.
A keretantennás kép: A képen az
ARK-10 keretantenna doboza látszik,
amelyet különben egy üvegszál
erősítésű fedél fed, amit zöld
színű, rádióhullám-áteresztő
festékkel festenek (a rádiótechnikai
alkatrészeket az orosz zöldre
festi). Látszik a kertantenna
lecsavarozható doboza, a
keretantenna maga -pontosabban a
ferritrúd műanyag burkolata- és
alatta a körgyűrű a csavarsorral, .
Ezekkel a csavarokkal viszik be a
"műhibát" a kompenzálás során.
Jobbra fent látszik az emelési
csomópont, ahova a hidraulikus emelő
végződése illeszkedik. Balra fent az
a valami a P-5-ös hőmérsékletadó. A
lokátorra (jelen esetben a KVANT
rádiótávmérőre) dolgozik rá. A
hőmérséklettől függ a rádióhullám
terjedési sebessége, ehhez
szolgáltat korrekciós jelet ez az
elektromos hőmérő.
A futólámpás valami: a kinti helyzet
jelzőlámpája. Felül, ez itt épp nem
látható, a kábel egy VK kapcsolóhoz
fut (véghelyzet kapcsoló). Amikor a
futót kinti helyzetben megbízhatóan
rögzíti a kinti helyzet zár, akkor a VK-t úgy szabályozzák be, hogy a
lámpa kigyulladjon. Ugyanekkor
természetesen a kabinban a
műszerfalon elhelyezett futótablón
is kigyullad a megfelelő futó kinti,
rögzített helyzetét jelző lámpa. Ha
a futólámpa nem ég, ezt a földről
leszálláskor figyelik, rádión
felszólnak a pilcsinek, öcsi,
probléma van. Természetesen van
benti helyzet zár is, aminek a
zárhorog füle alul látszik a
futószár alján. Ennek VK-ja csak a
kabinban jelez. Érdekesség: a
15-ösön, a 21-esen az orrfutó kinti
helyzet VK-jához megy egy másik
vezeték is. Amikor a futó kint van
rögzített helyzetben, akkor
blokkolva van a fegyverrendszer is.
Mélységes tisztelettel: Bubu"
|