Szia Sanyi !
Az interneten azon belül is az iwiw közösségi oldalon
találtam a kettő darab fényképet.
Ugyan azt a AN-26-ost ábrázolja "fény korában és halálában"
oldal szám 204.
Érdekessége, hogy eredetileg teherszállító ként gyártották.
Nagy Andris megerősíti vagy cáfolja a történetet de én így
ismerem.
1986-87.-ben vagy később nagyjavításra vitték az An-26 -osokat
Kijevbe. Mindaddig a teherszállító flotta egységes világos
szürke festésben virított.Nem a NATO szürkében annál jóval
világosban. A gépek szépen jöttek haza fele a javításból
mikor meg érkezett a 203 és a 204 oldal számú masina polgári
festéssel.
Mi kis emberek illetve pálya kezdő szerelők csak azt
hallottuk, hogy a Kijevben lévő átadó-átvevő csoport
parancsnokát kicsit meghurcolták haza érkezése után " hogyan
merészelte ilyen festéssel átvenni a repülőgépet" gondolom
kellő magyarázkodás után elcsitultak a dolgok mivel a gépek
festése marad és nem kellet átfesteni őket.
Állítólag így történt hogy a kilenc darab szürke gép között
büszkén virított a kettő fehérre festett masina a szolnoki
állóhelyeken. Később hallottam hogy mikor Tökölre kerültek a
selejtített AN-24-esek helyére ott nem okozott feltűnést a
fehér polgári festésük.
A szürke festésre is van egy anekdotám ami az "ordító egér"
becenevet szülte. A Szolnoki ezred javító osztályáról
(hangár) voltak Ferihegyen a OMSZ Mi-2 -est javítani. Az
An-26-os a I. terminál utas betonján várakozott haza
indulásra Szolnokra. A OMSZ épülete és állóhelyei igen
messze vannak oda. Egész nap jöttek mentek a "nagy repülök"
de zajterhelés a megszokott volt. Egyszer csak nagy
hangzavar kerekedett és a OMSZ szerelője laza mozdulattal
int az első terminál felé és csak ennyit mond " Na az ordító
egér is elindult". Az értetlenkedő tekintetek hatására
folytatja " kicsi is, szürke is, és elég hangos is, nem
olyan mint egy ordító egér ?"
Állítólag így született az ordító
egér beceneve a magyar An-26-osnak.
Remélem a képekkel és a történetekkel nem untatlak.
Üdvözlettel Csabai Sanyi
|