REPÜLŐMÚZEUM  SZOLNOK

Barta Endre: Kiegészítések a 1319-es MiG-21U okán

Szia Sanyi!

Ismét fűznék néhány kiegészítést a legutóbb bemutatott 1319-es oldalszámú MiG-21U-hoz, amit a járjuk körül rovatban szerepel. Kérlek fogadd szeretettel e jó szándékú kritikát.

Na szóval: MiG-21U - 1319

1.kép: A típus megnevezések és törzshátsók rendben vannak, de a típusváltozat Magyarországon nem 7 hanem  8 darab. Ezek:

74.tip - MiG-21F-13
76.tip - MiG-21PF
96.tip - MiG-21MF
75.tip - MiG-21bisz - Magyarországon két változatban rendszeresítve 75A és 75 AP jelzéssel.
66.tip - MiG-21U - 66-400 jelzéssel, ez a kissvancú gép (egyben a szóban forgó gép is)
67.tip - MiG-21U - 66-600 jelzéssel, ez a nagysvancú gép (a múzeum 4419 gépe is ez a típus)
69.tip - MiG-21UM - két azonos jelű változat az első 3 gép külömbözött a többitől a P-832-es adó (a gerincen lévő késantenna) nem volt a gépben.

Egy 75AP nagyon kéne a múzeumba, teljes volna a típuscsalád!

4.kép: A törzshátsó nemcsak hasonlít, hanem az egyszerűség kedvéért az utolsó csavarig pontosan azonos az F-13 és a PF változatéval.

5.kép: A kabintető valóban egy másik gépé, az 1987.-ben beolvasztott 1517-es gép hátsó kabinteteje.

12.kép: Ezen a változaton a fékernyő kieresztése abból ált, hogy a gép oldalán kinyílt az ernyőt tartó nagyméretű oldalajtó, amiből kiesett az ernyő. Ezután a légáramlat elvitte hátrafelé. Az ernyő kötélzete a pótvezérsíkon lévő vezetőcsatornában volt, aminek a vége be volt akasztva az általad is bemutatott ernyő-zárba. Az oldás folyamata már ismert.

21.kép: Nincs se a képpel se a szöveggel semmi baj, csak dobtam egy hátast, hogy a több mint 200db MiG-21-es után nem maradt  egyetlen elérhető DUASZ lapát sem......

Üdv: Endre

Ui: Amikor elolvastam az áprilisi tréfádat, akkor az anyázás után magamhoz térve kapásból seggbe akartalak rúgni (az okát gondolom sejted), de aztán erőt vettem magamon, főleg amikor elolvastam végig a "regisztrációt" is.  Mélységes elégtételt éreztem májusban, amikor Nagy Andris "nemtetszését" elolvastam a honlapon.