A kizárólag földi használatra
szánt 180 kg-os tömegű TG-16-os helyezése az Il-18-as
repülőgépek esetében a nem hermetikus farok részben történt.
A segédhajtómű és alapjáraton 33500 f/p fordulatszámon
forgott A hajtómű fordulatszáma, terhelés alatt a főhajtómű
indítása során 29000 f/p-ig csökkenhetett és ekkor a
kiáramló gázhőmérséklete elérhette a 750 Co-ot.
Ilyenkor a turbinalapátok már vörösen izzottak, mely
sötétben igen festői látványt nyújtottak.
A hajtómű
tüzelőanyag ellátását a faroktérben lévő 100 L-es tartályból
biztosították, hajtómű fogyasztása 115 kg/ó volt.
A
berendezés egyhuzamban történő működtetése,
hajtóműindításokhoz 12 percig volt engedélyezve. Javításközi
üzemideje a kezdeti 850-ről 2500 hajtóműindításra nőtt.
Teljes élettartama azonban csak 5000 hajtóműindítás volt.
The placement of the
180 kgs mass TG-16 intended to use exclusively on ground, in
case of the IL-18 type airplanes was ensured in the non
pressurized tail part of the fuselage.
The auxiliary
engine’s idle speed was 33500 rot/min. During starting up of
the main engines under load might have reduced down to
29000rot/min and in this stage the exhausting gas
temperature could have reached 750 deg C. In such cases the
turbine blades were red, which was a very picturesque sight
in darkness.
The fuel feeding was ensured from the 100
liters tank in the rear hold, fuel consumption was some 115 kgs/hr.
Uninterrupted continuous running of the equipment
was allowed for 12 minutes at main engines start up. MTBO
(Mean Time Between Overhoul) from the 850 starts up engines
at the beginning was raised up to 2500 starting later. The
full life cycle of the APU however was established for 5000
starting.
|