REPÜLŐMÚZEUM SZOLNOK
MIKULIN AM-42
|
Az impozáns V-12
elrendezésű motor oktató metszete van a Múzeum birtokában,
nyilvánvalóan a magyar IL- 10-esek idejéből.
|
|
Sokáig el lehet
nézegetni szelepek, ki- és beömlőcsatornák, a szelepvezérlés
és a hűtőfolyadék-csatlakozók bonyolult rendszerét.
Mindezt
mintegy 50 üzemóra után nagyjavításra kellet küldeni.
Más kérdés, hogy a statisztikák
szerint az ilyen kategóriájú vadászgépek nem repültek többet
átlagosan 30 óránál. Hogy világos legyen: nem volt rá
alkalmuk. |
|
Hengerenként két
szelep, egy vezérműtengely.
A szívó- és kipufogó csatornák
azonos oldalon vannak, mint az egykori Lada Szamarámon.
A dugattyúk arányai mai
versenymotorokat idézik.
A hűtőfolyadéknak nagyon kevés
hely jutott a hengerek körül. |
|
A
légcsavar-áttétel. Sok munkát áldoztak a nyílfogazású
fogaskerekek gyártására, viszont a légcsavartengely
siklócsapágyakon fut.
Összehasonlításképpen: a kortárs német DB-605-ösnek
egyenes fogazású áttétele volt, a légcsavartengely
golyóscsapágyakon futott.
Nagyon szeretném tudni, mi célt
szolgált a légcsavartengely közepe felett elhelyezett
csigaházszerű képződmény.
|
|
A főtengely. |
|