REPÜLŐMÚZEUM  SZOLNOK

Képek Múzeum múltjából.

 

 

A HA-LIX - amikor még senki nem gondolta hogy még repülni fog !

 

 

 

Vele hamarosan újra találkozunk!

 

 

 

Elkóborolt báránykánk

 

 

 

Őt is hamarosan újra látjuk

 

 

Átköltözött a bajárati épület tetejére

 

 

 

 

 

A frissen érkezett HA-MOE

 

 

 

 

 

 

 

 

A Múzeum sokáig a laktanyán belül kapott helyet, ahová csak politikailag megbízható  látogatók mehettek be, szervezett formában.

Szakmai érdeklődők, kevésbé kiforrott mászótechnikával.

A Po-2 a régi hangárban.

Jak-11.

Jak-11 a motorjával.

Jak-12 még a szabadban a  PO-2 társaságában...

...itt pedig a hangárban, a motorjával együtt.

JAK-18 kint.

Jak-18 bent.

Milyen szép lenne ha minden gépnek jutna fedett hely és ott lenne előtte a motorja-hajtóműve, mint a nagyon gazdag múzeumokban...

Ez még álomnak is túlzás.

Egy elbitangolt bárányka: a HA-TRI, Z-326.

Tavaly még Nyíregyházán látták, felújítást végeznek rajta. Lehet hogy látjuk még alulnézetben ? (persze ne úgy, hogy a hátán fekszik !)

A SUPER AERO-45 és ...

...az L-200D Morava. Azóta mindkettőt szépen felújították. Amikor ezek a képek készültek, nem szorultak rá !

A most is látható 512-es MiG-15, persze itt még a "68-as" csíkok nélkül.

Ezt a MiG-15-öst már nem láthatjuk. Vajon mi lett a sorsa ? - irtam korábban.

Mint megtudtam: A laktanyán belül van felállítva de látszik az autóparkoló egy kis részéről is.

Itt van ni !

A festés meglehetősen autentikus, de gondoljunk bele: a mai ék alakú felségjel soha nem volt ilyen gépen, a vörös csillag meg csak ne díszítse már a laktanya bejáratát.

Maradt a kompromisszum, egy egyedi festés, ami garantáltan egyik sem a fenti két lehetőség közül. Szimbólum is lehetne: sokszor kényszerülünk hasonló döntésekre

A MiG-15 UTI most is a Múzeum megbecsült darabja....

...csakúgy mint ez a MiG-19.

MIG-19 vízszintes úgy fényképezve, mintha vezérsíkok nélküli gép volna.

Szárnyaszegett AN-2,  és az azóta "elkerült" Wilga.

A 911-es MiG-21 F13 azóta kissé mellőzötten a tárolt gépek sorát gyarapítja.

Na, ennek a képnek a feliratával korábban jól felsültem. Ez nem a Múzeum gépe volt, viszont a legelső magyar An-2-es.

A Múzeum jelenlegi példánya ennek a kornak a festését őrzi.

Horváth Balázs: "Hümm... Valójában a HA-ANA a
németországi Sinsheim-be került, ott van kiállítva. Az az An-2-es, amelyik régebben a szolnoki múzeumban volt, nagy valószínűséggel a
HA-ANE (An-2M) volt, emiatt az "Ez már a most is látható AN-2-es, azóta gyönyörűen helyreállították." felirat téves."

Ez már a most is látható AN-2-es, azóta gyönyörűen helyreállították.

Engem erősen emlékeztet egy szárnyaitól megfosztott szöcskére.

 

Lásd fentebb H.B. kiegészítését !

 

2008. május: Groszi képekkel igazolja, hogy ez a Szöcske valójában a HA-ANE törzse. Lásd a TI KÜLDTÉTEK rovatban !

Az IL-14.

Itt is.

Egy másik elbitangolt bárányka: a

PZL 104 Wilga

Kovács Béla (Bubu): 2002.-ben Budaörsre vitték, repülőképessé szerették volna varázsolni. Sajnos egy korábbi törzssérülés miatt ezt a hatóság nem engedélyezte. Utána az Árkád üzletház alsó szintjén egy kanadai farmerszalonban szomorkodott talpig ezüstre festve, idegen légcsavarral, műszerek és motor nélkül, gyerekek ugráltak rajta. Azóta onnan is elkerült, ismeretlen helyre.

 

Légifelvétel (Mi-2), már a jelenlegi helyen. Azóta sokkal több gépe van a Múzeumnak, pedig a képen látható Belpehegor, Li-2 és Wilga már nincs itt.

Ekkor még körül lehetett járni a gépeket !

 

Kompozíció

Odanézz: két An-2 van a képen ! Az előtérben lévő feltehetően nem kiállított, hanem egy aktív gép a gurulóúton.

Simon László archív, küldte: Groszi

Kültér

 

Simon László archív, küldte: Groszi

 

 

Jak-12 a csarnokban

 

Simon László archív, küldte: Groszi

Jak-11 kint...

 

Simon László archív, küldte: Groszi

 

 

...és bent. Milyen fényes volt még a festése: nézd csak meg azokat a képeket amelyek a szétszerelése és teherautóra pakolása során készültek !

 

Simon László archív, küldte: Groszi

 

 

A MiG-19 is jobb bőrben volt.

 

Simon László archív, küldte: Groszi

 

 

UTI MiG-15.

Itt fogyott el a retusálási kedvem! Ez a kép is színes volt, de a fű égővörös színben pompázott. Én ezt a megoldást választottam, aprólékos kijelölgetés és átszínezés helyett.

Simon László archív, küldte: Groszi

Groszi küldte ezeket a képeket is.

Ebben az állapotában jártam először a Múzeumban, 1981 őszén.

A Mi-4 forgószárny-lapátjai szépen lenyűgözve.

Az AM-42-es motor metszet egyik fő kedvencem. Várom már, hogy Szolnokon is körüljárható legyen, ne Csak Budapesten.

Börcsök Róbert tíz felvétele következik, Horváth Balázs útján jutott el hozzánk. Jóval több képet kaptam tőlük, ebből válogattam, kissé szűkmarkúan. Elsősorban azokat, amelyek egészben ábrázolnak gépeket, lehetőleg nem a mostani helyükön.

 

Róbert nagyon sok részletfelvételt is küldött, ezeket én is kedvelem, de most nem jutott nekik hely.

 

Nagyon köszönöm ezeket az archív voltuk ellenére kitűnő minőségű képeket!

A bombázótiszt és a pilóta plexije azóta is sokat fakult.

A Ka-26 mintaszerűen nyűgözve, és kevésbé mintaszerűen festve.

Bal hónalj póz, most is hatásos.

MiG alley.

A laktanya-béli 21-es.

Szegény PF azóta is sokat "bomlott", belőle már nem lesz kiállítható gép.

Ez a plexi nem szemléltető eszköz, a többi gépen is ilyen.

De mi lehet a célja?

Itt még jól nézett ki, azóta már fel kellett újítani. Most megint szép.

Az LBF azóta farral a "vasudvar" felett áll, csak az orra közelíthető meg.