WM-21 Sólyom |
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
(1) A repülőgép a WM 16-os típushoz képest erősebb motort kapott, a gép szerkezetét megerősítették, a kerekes farokfutó helyett csúszótalpas megoldást alkalmaztak. Az átalakítások révén alkalmas lett a nehéz terepen való üzemeltetésre is. A motor kezdetben a WM által licenszben gyártott Gnome Rhone 14 K léghűtéses kétsoros csillagmotor 870 lóerős változata volt. A sorozat egy része a motor erősebb változatával készült. A fegyverzetet 3, 7.9 mm-es Gebauer géppuska és 240 kg bombateher képezte. A gépek két verzióban készültek. A WM 21 A típus Gnome Rhone 9K míg a sorozatgyártott WM 21 B verzió Gnome Rhone 14K motort kapott. |
||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||
|
(3) A típus első éles bevetése az 1940. augusztusi magyar-román konfliktus során történt, egy magyar WM 21-es bombát dobott a román irányítás alatt álló szatmárnémeti repülőtérre. A gép a leszállás során összetört. |
||||||||||||||||
|
(4) |
||||||||||||||||
|
(5) |
||||||||||||||||
|
(6) |
képek forrása:
(1,2,5): http://home.mit.bme.hu/~tade/
(3-4): SZTE Egyetemi Könyvtár Hadtörténeti Gyűjtemény
(6): www.csepel-sziget.hu