Rendeltetés:
futár, felderítő, sebesültszállító
Hossz:
9,9 m
Fesztáv:
14.3 m
Magasság:
3.2 m
Szárnyfelület:
26 m2
Szerkezeti tömeg: 920 kg
Max. felsz. tömeg: 1320 kg
Motor: 1 db. Argus As 10 V8 fordított V motor (240 lóerő)
Max. sebesség:
175 km/h
Utazó sebesség:
150 km/h
Hatótáv:
560 km
Csúcsmagasság:
5,700 m
Fegyverzet:
1 db. MG 15 7,92 mm géppuska
Személyzet: 1+ 2 vagy 3 fő |
 |

Magyar Fi-156 Gólya sítalpakkal
A Fieseler Fi 156 Storch (gólya) egy a németországi Fieseler gyár által a Második Világháború előtt és alatt készített könnyű futár/felderítő repülőgép. A tesztpéldány a Luftwaffe 1935-ös tenderére készült, a típus gyártása 1936-ban kezdődött, első repülését is ebben az évben hajtotta végre, majd 1937-ben rendszerbe állt. A repülőgép a mai napig híres a rendkívül rövid fel- és leszállási tulajdonságáról. Megfelelő időjárás esetén képes 50 méteren fel- és kevesebb, mint 20 méteren -ellenszélben egyhelyben vagy hátrafelé- leszállni. A fix, hidraulikus csillapítású futómű 450 mm-t rúgózik, így képes szinte bármilyen terepen landolni. A kerekeket fékkel szerelték fel, tovább segítve a rövid kigurulási úthosszt. Elsősorban futár, felderítő, sebesültszállító feladatokra alkalmazták. A tervezésnél szempont volt a rendkívül alacsony leszállási sebesség, ez több különleges szerkezeti megoldást igényelt. A gép felsőszárnyas kialakítást kapott, törzsét acélcső rácsszerkezetből alakították ki, szárnya faépítésű volt vászonborítással. A szárny a gép méretéhez képest nagy felületű volt, orrsegédszárnnyal, réselt fékszárnnyal és fékszárnyként is alkalmazható csűrőkkel látták el. A háború folyamán több olyan helyszínen alkalmazták, ahol hagyományos repülőgép a szűk hely miatt nem landolhatott/ szállhatott volna fel.
|