Kedves Sándor!
Először is köszönöm, hogy
szerepeltetsz honlapodon.
Átfutottam a képeket és sorrendben válaszolok.
- Il-14. Tök jó, csodásak a képek. Nekem három ilyen
Lemezárugyári gépem volt. Sajnos a rugós
légcsavarhajtás hamar megadta magát. Szépen átfestettem őket
a M betűs Malévre, mert ezeket láttam utoljára. Sajnos
kinőve a gyerekkorból elajándékoztam őket. Sorsuk
ismeretlenné vált. Ugrálva az Il-14-k Koppenhágáig is
eljutottak, de az igazi fejlődést az Il-18-k adták.
Valóban két Il-14P/S szolgált a
seregnél, de ezek párnás kormánygépek voltak, oldalakat
tudnék írni róluk. Már készülőben van az a festésterv, ami a
sereg 102-t ábrázolja. Ezt ingyen és bérmentve felajánlom a
Múzeumnak, remélve, hogy hamarosan új köntösben pompázhat e
madár.
Hónalj nézet: Remélem tudod, hogy ez a nagysebességű repülés
e fontos eleme a magyar Kármán Tódor nevéhez fűződik.
Összeszámoltam, az átalakításokkal együtt 18 Il, illetve
Avia 14 változatról tudok. A múzeumban lévő egy NDK-ban
gyártott Il-14P. A gyári jelzése T, mert az ún. interior
teher változat. Nincs belső kárpit, utas-ülés, bal oldali
hátsó vészkijárati ablak, az utas-ajtó befele nyílik, stb. A
nemzetközi jelzésrendszer csak a nagy teherajtós Il-14-t
jelzi T-vel. A HA-MAE-t is teherajtós VEB T-vé alakították
át. Majd a részleteket az új füzetben kifejtem. Ha kell,
azért elárulom a titkokat.
Jegesedésjelzõ. Ez nagyon egyszerű szerkezet, energiát nem
igényel. Ha a pálcikán a fekete csíkok eltűnnek, jegesedés
van. Ez a Malév Fokker-70-en a szárny jegesedés jelzésénél
is így van. (Fekete csík).
A "szárító" valóban RH antenna volt, a 60-as évekig még nem
volt általános az URH kommunikáció, RH-t használtak még
nagyon sok helyen. Erről is tudnék mesélni. Majd az új
füzetem remélem minden kérdésre választ ad. Látod,
beindítottál rendesen!
- Il-18. OK. Ráférne egy festés.
- An-2M. Én is úgy tudom, hogy a HA-ANE került ide.
- An-24 ügyben, ha nem bánod rád szabadítom Szabó
Miklóst, aki most készül az An-24-rõl írni.
Üdv. Endre
**************************
Ezt a személyes hangvételű e-mailt
szerkesztve , elsősorban az érdekes információk
megismerése céljából teszem közzé.
HS |