Sziasztok!
Talán tudtok segíteni. Pár szemelvény a Közlekedési Múzeum,
Horváth Balázs és személyem levelezéséből.
******
Szervusz Attila!
Egy levél alapján gondoltam, hogy a tetőn a következő
repülőgép van, de a mellékelt fénykép ellent mond ennek.
Szeretném tudni az igazságot.
Üdvözlettel,
Zsaludek Endre
******
Tisztelt Horváth Úr!
Dr. Katona András
főigazgató úr megbízásából tájékoztatom, hogy a
múzeumunk teraszán elhelyezett An-2-es repülőgép
fődarabjai (törzs, szárnyak) a valamikori HA-YHE
lajstromú (gy.sz.: 1G 18737) gépből,
egyéb elemei
(vezérsíkok, ívelőlapok, csűrők) a HA-MHN
lajstromú gépbõl származnak.
A repülőgép As-62
motorja nem került vissza a gépbe.
A Z-37 Cmelak a 80-as
években még a MÉM RSZ farkashegyi bázisán őrzött
keletnémet ajándékgép,mely a DDR-SNB
"lajstromot" viselte. Mellékelten megküldöm az
akkori állapotot rögzítő
felvételt.
Weblapjához gratulálok, további munkájához sok
sikert kívánva,
üdvözlettel:
Szabó Attila rep. muzeológus
******
Szia Endre!
Ismét köszönöm az infókat! A Közlekedési Múzeum tetején lévő
gép vélhetőleg egy egykori lengyel haditengerészeti Ancsa,
amit tudomásom szerint Váradi úr (Atkár) hozott kiállítható
állapotba. Kíváncsian várom a további fejleményeket!
Üdv és köszi:
Balázs
******
An-2 KM terasz
Szervusz Endre,
Igen, az eltelt időszak alatt sikerült pontosítanunk az
egyik adományozótól "örökölt" téves adatot. Mai tudásunk
szerint tehát a múzeumunk teraszán elhelyezett An-2-es
repülőgép fõdarabjai (törzs, szárnyak) a valamikori HA-ANJ
(gyári szám: 1T12618, korábbi oldalszáma: 2618, An-2T típusú
gép a Lengyel Néphadsereg haditengerészetétől) gépből, egyéb
elemei (vezérsíkok, ívelőlapok, csűrők) a
HA-MHN lajstromú gépből származnak.
Üdvözlettel,
Szabó Attila
******
Szervusz Attila!
Köszönöm a gyors válaszod, ami már jobban hangzik.
Ismereteim szerint "1T12618" gyártási szám nem létezik,
1G26-18 viszont van. Ez a gép 2618 számmal valóban a lengyel
hadseregnél szolgált, Magyarországra kerülvén a HA-ANJ
lajstromjelet kapta, és a Novex nevű cég használta 1995.-ig.
Egy másik forrás szerint a gép gyártási száma 1G28-01ex
HA-ABH néhai CCCP-44998.
A gépet eredetileg egy ausztriai múzeumnak szánták, Bécsben
látták 1988. február elsején. A múzeum azonban nem nyitott
ki, és így került Magyarországra 1990 után. Bircsák Károly,
a MRSz kezelésében volt, HA-ABH néven. 1995.-ben vonták be a
légialkalmassági bizonyítványát (1997.-ben még látták), és a
hírek szerint Szolnokra került. Itt volt natúr metál színben
2001. és 2002. között.
Üdv.
Endre
Megjegyzés: Zsaludek Endre barátunk
jóhiszeműségéhez semmi kétség nem fér. Azt viszont erősen
reméljük, hogy sem a levelek, sem a megjelölt forrású kép
nem lesznek későbbi reklamáció tárgyai.
(hs)
|