Szia Sandor!
Nalam
minden megy tovabb, egeszseges vagyok... ahogy mondjuk
angolul, "I'm keeping on keeping on" vagyis, "folytatom a
folytatast"...
Semmi kifogasom ellene, hogy kozze tedd amit irtam - ha
gondolod hogy erdekelni fogja a tobbieket...
Tervezek egy utat le meglatogatni anyamat Las Vegas-ban. Ez
magaban is jo lesz, de ha lesz ra ido, ki akarok menni a
Nellis bazisra, ahol van egy (civilek szamara is nyitva)
muzeum - a USAF Thunderbirds bemutato csapatja Nellisnel
"lakik", es ott van a szazad muzeumja is. Na, meg ott
folyton van valami elet, szerencsevel akadhat is B-52
foto...
De annal hamarabbra egy kis hetvegi kirandulast tervezek
Comoxba, ahol egy RCAF legibazis van; itt allomasozik a 407.
tengeralattjaro-elharito repuloszazad (CP-140 Aurora
repulokkel) - neha egy alegyseg a 409. vadaszszazadbol is
itt allomasozik. Tehat ha van szerencsem, lehet hogy majd
lesz egynehany CP-140 es CF-188 foto... de a fo celom az,
hogy az ottani muzeumot meglatogassam - nem tudom pontosan
hogy mik vannak ott kiallitva, de annyi biztos, hogy van egy
CP-107 Argus (az egyik kedvenc gepem - ez is egy
tengeralattjaro-elharito gep volt, kanadaban terveztek es
gyartottak 1957-korul-tol... es egesz kb 1988-ig egy Argus
tartotta a tankolas-nelkuli egyhuzamu repulesi vilagcsucsot,
31 ora korul...). Nem tudom pontosan miert, de az
antitengeralattjaro gepek nagyon a kedvenceim koze tartoznak
(mindegy, hogy kie - Argus, Aurora, Orion, Be-6, Il-38,
Atlantique, Nimrod...).
Lehet hogy koze van hozza ennek: 13.-ik es 18.-ik eletevem
kozott Air Cadet voltam - ez kb olyan mint a cserkeszet,
csak a legiero tamogatja (van tengereszeti es foldi is);
valami alap katonai kikepzest kaptunk - meneteles, cellovest,
stb, ezenfelul sok repulessel kapcsolatos tanfolyamot
vegeztunk "ground school", es vitorlazon repulest is...
celja az egesznek nagyjabol az, hogy azokat, akik talan a
legierohoz akarnak majd jelentkezni, valami eloleges
kikepzest kapjanak. (En erosen tanultam a vitorlazast, es a
cellovo csapatban voltam, az utolso evben a... colour
guard-ban (ezt nem tudom hogy hivjak magyarul: a szazadban
harom raj volt, egy zenekar es egy colour guard volt - a
colour guard 8 fobol allt: elso sorban puskas - zaszlos
(kanadai zaszloval) - zaszlos (a szazad zaszlajaval - "the
colours") - puskas, es hatso sorban negy puskas. En az egyik
puskas voltam, miutan a Flight sergeant rangot elertem (kb.
torzsormester); zaszlos (rangban) csak azert nem lehettem,
mert mar volt 2 zaszlos es 1 torzszaszlos... anyways, most
mar tul sokat dumalok irrelevansan... amikor cadet voltam,
kivittek minket Comoxba egy hetvegere. Itt volt egy... hogy
mondjam: diszmenet-verseny, vagy ott air cadet szazadnak a
colour guardja vett reszt, es (mar nem emlekszem kik) de a
409. tengeralattjaro-elharito repuloszazadtol nehany tiszt
voltak a birok (sajnos mi masodikak lettunk, mi szazadunk
nagy rivalisa, a 767 Sqn, nyert, grr). Na, ANYWAYS... akik
ott voltak cadet-ok, mindnyajunkat felvittek egy 45-perces
korrepulesre egy CP-140-ban. Csodalatos elmeny volt, mai
napig reszeletesen emlekszem ra; egy darabig az infravoros
erzekelovel jatszottam, egy hajot figyelgettem vele...
Nemregen kimentem Langleybe (ami Vancouvernek olyan, mint
Budapestnek mondjuk Göd vagy Budakeszi), ahol egy szep kis
repulomuzeum van. Ha veletlenul azt gondolnad, hogy
Szolnokon keves a hely, csak gondolj a Langley-i muzeumra...
mellekelek nehany fotot (ezeket is kozze teheted ha kedved
van ra!). Ezeken kivul meg van 5 gep kint kiallitva, es egy
kis hangar amiben van tovabbi ot-hat gep kiallitva; ezekrol
egyelore nem csinaltam kepet - nem volt sok idom amikor
kimentem, es bizonyos cellal mentem ki (pl. a CF-100-rol
csinaltam kb 80 fotot)...
A CF-100-as az utolso, korai 60as evek "festeseben" van.
A CT-133 (Canadair CL-30, azaz licence alapon, Kanadaban
gyartott Lockheed
T-33) ugy, ahogy a korai 50es evekben nezett ki - meg mindig
a harom csikos RAF-stilusu farokjelzessel.
A Sikorsky H-19 helikopter - vagy talan Mi-4 ??? - igy nezett
ki, amikor a Mid-Canada Line nevu radar vonalat epitettek
(ez volt az elso eszaki radar halozat, aminek celja a
szovjet bombazok felderitese volt, ha veletlenul tamadtak
volna... ez a 60as evekben egy eszakibbal lett levaltva, az
un.
Pine Tree Line).
A de Havilland Vampire Mk. III volt az elso sugarhajtasu
tipus amit az RCAF rendszeresitett, 1948-ban. Ez a gep az
eredeti jelzeseket hordja, amikor a 442. "City of Vancouver"
repuloszazadnal szolgalt (a jelenlegi Vancouveri nemzetkozi
repuloterrol).
A CF-104D (ketuleles) Starfighter a 70es/80as evekben
hasznalatban levo "europai" terepszinben van.
A sarga Harvard Mk. III (A kanadai Noorduyn repulogyar
gyartotta North American licence alapjan - a T-6 Texan)
nagyon fontos helyet foglal kanada repulesi torteneteben: a
2. vilaghaboru idejen az RCAF pilotai ilyen gepeken tanultak
repulni. A kiallitott gep a 2. vh idejen hasznalt festest/jelzest
hord.
Aztan egy hajtomu - Rolls Royce Derwent Mk. I. Tobb hajtomu
is ki van allitva.
Es utoljara, a hangarban az egyik falon van egy kiallitas
egyenruhakkal stb. A kepen a kanadai "Red Ensign" zaszlo
lathato, amit 1965 elott hasznaltak (1965-ben jott a
jelenlegi zaszlo hasznalatban). Nalam a falamon is van egy
ilyen zaszlo (az RCAF jelenlegi zaszlajaval egyutt).
(es... uff, ez nagyon hosszu lett!
Remelem nem altattalak el!)
Udv: Feri
|