Üdvözletem mindenkinek!
Nevem Tamás Gyula. Taszáron 15 évet dolgoztam a SZU-22 M3-as típuson, rádiósként.
A repülőmúzeum honlapján található képek mellé szeretnék 1-2 kiegészítést, javítástírni. Az orr
alulnézetből képen látszik egy nagy zöld antenna.
Ez nem az ARK-15M keretantennája, hanem a DISZSZ-15D (doppler sebesség és elcsúszási szög
mérő) berendezés antennája. Az antenna előtt és mögött látható barna kör alakú antennák az
RV-15 rádiómagasság mérő adó- illetve vevő antennái.
Az RSZBN-6SZ berendezés antennája a PION antenna rendszerbe tartozik. Kezdete a PITOT csövön
található 8 ágú antenna,
a vége a gép hátsó részén a fékernyő gondola fölött található szürke dobozban van. Kinézetre ez is
8 ágú, csak burkolva van.
Az RSZBN-6SZ rendszer 2 nagy részből áll: fedélzeti (több blokkból áll) és földi rendszerből. A földi
rendszer áll GRN (siklópálya adó); KRN (irányszögadó) RD(távolságadó). A KRN és az RD egy
mikrobuszban van elhelyezve, ennek neve DKRM.
A függőleges vezérsík tetején található zöld antenna a rádióantenna.
A 24. képen látszik egy kicsivel jobban az ARK-15 keretantennája. A fülke mögött lévő törzsből
kiemelkedő antenna, melyben a keretantenna nem forog, hanem fixen van telepítve. A keretantenna
elfordulása elektronikus úton van megoldva.
A főfutó gondolában lévő nyomásmérőt 150 atmoszféráig kellett feltölteni, mert ez alapján tudtuk
megállapítani pl. hogy a fülketető kinyitható-e.
Az ARK-15 szálantenna a kabintetőre fel volt ragasztva nem kis bosszúságunkra, mert sokszor vissza
kellett ragasztanunk.
A képeken kizárólag felderítő konténer látható. Zavaró konténer sehol nincs, nekem sincs róla
képem. A felderítő konténerben található víztartályban lévő víz kizárólag hűtési célt szolgál.
Egyenlőre ennyi, ha kérdésetek van, írjatok bátran, vagy telefonáljatok.
Elérhetőségem: E-mail: gyulatamas@freemail.hu
Szevasztok!
|