Átnézve a frissítést, az
Aero45-öshöz lenne egy-két építő jellegű
észrevételem:
61. kép "A recés tárcsa
szerepe ismeretlen"
Számomra ismert, mivel ez a
gázkarok rögzítője. Az, hogy blokkolja-e a
légcsavar-állásszöget is, egy helyszíni próbán
kideríthető (szerintem igen).
67. kép "Fölül két egyforma
műszer, amelynek mibenlétét nem ismerem"
Ez most nem 100 %-os, de legalább 95, hogy az
üzemanyagtartályok töltöttségi szintjét jelző
műszerek. A kis teljesítményű motorok, és kis
szárnyak hihetővé teszik a 2X80 l üzemanyag
mennyiséget, és a 10-es osztatnál ott is van a piros
háromszög, hogy figyelj haver, mert mingyá leesel.
Meg egyébként is, az összes többi képet átnézve
sehol nem látok olyan műszert, ami a benzinszintre
utalna.
"Lent balra megint egy
sötét ló"
Ez szerintem a "dugi" fékszárnyak visszajelzője, a
0-tól 25-ig tartó skála valószínűsíti.
Műszerfogyásról még annyit, hogy természetesen a
number one volt az időóra, utána a Kamov 26-os külső
hőmérője lépett meg (ez mondjuk elég strapás volt,
mert egy kb 7 cm-es finommenetes csavarral volt
rögzítve, ki is állt az ember válla), de a
PZL-100/104,Smelák hengerfejhőmérő sem szokott
berozsdásodni a leállított gépekben, Trabantos,
Wartburgos, Bogaras repülősöknek kötelező kiegészítő
volt a kocsijukban. Láttam még műhorizontot is
nagypolskiba beleépítve, na az azért már nekem is
sok volt.
Egyre jobb az oldal, csak
így tovább fiúk !
Szögyi
******
Szia Péter,
köszönöm a kiegészítéseket !
A gázkar rögzítőhöz: bizonyosan igazad van, hogy a
légcsavar-állásszöget is rögzítette, mert a
kettőnek együtt van értelme, így lehet egy
motor-üzemállapotot rögzíteni.
Nem tudsz véletlenül közelebbit a recés tárcsa
melletti, általam légcsavar-állásszög szabályzónak
titulált négyszögletes, nyomógombokkal ellátott
dobozról? Amit írtam azt csak következtettem, de nem
vagyok biztos benne.
Üdv:
HS
******
Kedves Sándor !
Gratulálni szeretnék
mindkettőnknek, ugyanis egy kicsit nagyon
elokoskodtuk az Aero45-öt.
Ha ugyanis a gázkarok melletti doboz a
légcsavar-állásszög állító, akkor a négy karból,
amit a recés tárcsa megfog, a másik kettő mi
lóf@x
??? A doboz szinte totál biztos hogy légcsavar,
ugyanis a felső nyomógombon egyértelműen ott van a
vitorlaállásba állítás szimbóluma. Ja, és akkor
lehet keresni a visszajelző műszert, ami jelzi hogy
kb. milyen szögben áll a sróf.
Azt azért nem gondolnám, hogy a cseh tervezők erre
ne adnának visszajelzést, az általuk tervezett gépek
ismereteim szerint elég kultúráltak.
Ebben a felállásban akkor a plusz két karra pedig az
lenne a tippem, hogy azok valószínűleg a
benzinkeverék szegényítésére szolgálnak. Ez a gép
elsősorban utasrepültetésre szolgál, saját magához
képest hosszú távra, amikor előfordul hosszabb
ideig, hogy megfelelő fordulatszám mellett,
elegendő egy kicsivel kevesebb teljesítmény is, a
naftából pedig olyankor kevesebbet zabál.
Szögyi
******
Szia Péter,
teljesen igaz: kicsit túlokoskodtuk magunkat! Nem
mintha baj volna, mert remekül szórakoztunk, és
közben az általunk vezetett repülőgép sem zuhant le,
mivel csak hobbiból tippelgettünk.
Engedd meg, hogy a rám oly jellemző tolakodással
kijelentsem: a hülyébb én vagyok, mert fel sem
merült bennem hogy ha a doboz a légcsavar állító,
akkor a karok mik?
A légcsavar-állásszög visszajelző műszerét
megpróbálom megtudakolni, a keverék beállításának
visszajelzője pedig ugyebár a hengerfej-hőmérő: a
szegény keveréknél a motor fajlagosan kevesebbet
fogyaszt, de jobban melegszik.
Üdvözlettel:
HS