Kedves
Sándor!
A Magyar Madárról szóló oldalhoz küldök egy nyolcperces
videót a gép egyik próbarepüléséről, 1993-ból:
http://www.youtube.com/watch?v=5uu2ahYyoAo&feature=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=id68kx4RhrQ&feature=related
(ide tenném még ezt is: hs)
A felvétel Urbán Józseftől származik, aki a baloldali
ülésben látható, és a Dunai Repülőgépgyárban tevékenykedett
(és dolgozik ma is) vezető pozícióban. Ha szükség van még
további információra őt tudom ajánlani megkeresésre a Magyar
Madár ügyében. Egyébként ez a kis gép 2004-ig volt nálunk
üzemen kívül, majd eladták külföldre. Ha minden igaz, akkor
az utóbbi időben Rigában található.
Örömmel olvastam Mészáros András Mi-2-es helikopterekkel
foglalkozó sorozatát, rengeteg hiánypótló információ
szerepel benne ezeknek a gépeknek a történetéből, amely
eddig sehol sem szerepelt. Kíváncsian várom a folytatást!
Az R-06-os Wilgáról szóló összeállításban erősen kiakadtam
azon, hogy a gépet egy AN-2-ért cserélték el. Úgy tudom,
hogy a múzeumban lévő, 10-es oldalszámot viselő gép
eredetileg HA-MDG lajstromban repült, és egy átlagos
mezőgazdasági gép volt, mindenféle különlegesség nélkül. Így
aztán számomra teljesen érthetetlen, hogy hogyan jutott
eszébe bárkinek elcserélni a Wilgát pont egy Ancsára,
amelyből már akkor is tucatjával álltak a kiselejtezett
példányok szerte az országban. Arról nem is beszélve, hogy
milyen csere az, amikor az átadott gép nem egy másik
gyűjteménybe kerül, hanem romos állapotban
elkótyavetyélésre.
Nem adtam fel, hogy kiderítsem mi lett a sorsa, talán az Örs
vezér teréről tovább is vezetnek nyomok.
Bízom benne, hogy 2012-ben tovább bővül a múzeum, és
valamikor én is eljutok oda, hogy közelről megcsodáljam a
kiállított kedvenceimet!
Üdv:
Sármási Zoltán
|