Kedves Sándor!
Nagy örömmel olvasom az oldalad és látom, hogy a decemberi
frissítésben helyet kapott a jó öreg AN-2-es is. Jók a
múzeumi fotók, meg a kialakuló disputa is, és nem hiszem,
hogy szakmai ügyekben sokat tudnék hozzátenni az AN-2
történethez, műszaki információkhoz. Én inkább a fotóimból
küldök párat ehhez a hálás témához. No de semmi komolyra nem
kell ám gondolni, inkább tekintsd viccnek.
|
|
Ez egy "fantomkép", jelentkezzen
aki felismeri az árnyék gazdáját.
Vagy inkább az aki nem, mert abból
szerencsére sokkal kevesebb van. (A kép a Dunakeszi
sportrepülőtéren lévő HA-ANV-ről készült) |
|
Gulliver Lilliputban.
A "HA-ANT" a Mórocz Géza
emlékversenyen Balatonbogláron. A technika fejlődést jelzi,
hogy ez a méretes modell elektromos motorral repül. |
|
Itt a fotóbizonyíték, hogy mire is
jó az AN-2 farokrésze! például itt lehet tárolni, szállítani
a repülőgépmodelleket. A kép 2006-ban készült a pipishegyi
antikmodell versenyen. A modellek és a versenyző sporttársak
is az HA-MAG lajstromú AN-2 -vel érkeztek. |
|
A sok statikus fotó mellé egy olyan
amin tényleg elemében van az "Ancsa". Szép gép, szép fények
a kecskeméti repülőnapon (HA-MEK)
|
|
"Kukacbombázó" teljes fegyverzetben
(HA-MDA Jászapáti határában) |
|
Ez is a HA-MDA ugyanott.
Alul a mezőgazdasági apparát,
középen meg a kármentő. Az olajat a motorburkolatból a
lenyitott ajtó ügyesen belevezeti a festékes (?) vödörbe.
Nem hiába a mezőgazdasági pilóták találékonysága nem ismer
határokat.
|
MÁS
Az oldalamon egy nemrégi frissítésben felkerült az Aero
Ae-145 és Aero Ae-45S rajzai a "Scale Modellnek Alkalmas
Repülőgépek" sorozatban. Talán hasznát veheted a gépet
bemutató íráshoz. A rajzok egy a 80'-as években megjelent
Modelár nevű Csehszlovák szaklapban jelentek meg. Itt tudod
megnézni:
http://users.atw.hu/sry/scmod8.htm
A rajzok közvetlenül:
http://users.atw.hu/sry/keptar/Aero_145.jpg
Kellemes ünnepeket és békés, eredményekben gazdag, boldog új
évet kívánok neked, és rajtad keresztül a szolnoki múzeumnak
is.
Üdvözlettel: Surman Zsolt |