REPÜLŐMÚZEUM  SZOLNOK

Réffi Ferenc: Pontosítások Szuhoj-ügyben

 

Tisztelt Múzeum!

Pontosítani szeretném Nagy Andris egyik hozzászólását!
"A nyomásmérő a levegőrendszer tárolóballonjainak a nyomását méri , gondolom magyarázni nem kell a szükségességét."
A nyomásmérő melletti adattábla pontos útmutatást ad, az NG rövidítés a  semleges gáz orosz rövídítése, ami jelen esetben a nitrogént jelenti, és az üzemanyagrendszer túlnyomását lehetett vele biztosítani egy szelep rendszeren keresztül, erre háborus körülmények között volt szükség. Alapesetben ezt a hajtómű levegőjétől elvett levegő biztosította, vagyis a műszer ennek a rendszernek a nyomását mutatta. Érdekességként a gép oldalszáma 51612, a szárnyak hozzá voltak számozva a gépekhez, a futómű aknában látható a szárny számozása, ami 51313, és nem
volt 13-s oldalszámú gép, mert a pilóták nem szerettek ilyen számot látni a  gépen. A szárnyat valószínűleg valahol felcserélték.

A szu22 fotói között van egy, ami a fordítót zavarba hozta, mert a képen a szárny összekötő üzemanyagcsöve látható a futómű aknában, és az alatta lévő fekete valamit nem tudta beazonosítani. Nos az a fekete berendezés egy szöghajtás, ami a két szárnyfél együttfutását volt hivatott biztosítani, illetve ha az egyik oldali hidrohajtás nem működött, akkor is lehetett a szárnyakat átállítani, mert "merev" kapcsolatot biztosított a két oldal között.

Tisztelettel: Réffi Ferenc