Tisztelt
Múzeum!
Pontosítani szeretném Nagy Andris egyik hozzászólását!
"A nyomásmérő a levegőrendszer tárolóballonjainak a nyomását
méri , gondolom magyarázni nem kell a szükségességét."
A nyomásmérő melletti adattábla pontos útmutatást ad, az NG
rövidítés a semleges gáz orosz rövídítése, ami jelen
esetben a nitrogént jelenti, és az üzemanyagrendszer
túlnyomását lehetett vele biztosítani egy szelep rendszeren
keresztül, erre háborus körülmények között volt szükség.
Alapesetben ezt a hajtómű levegőjétől elvett levegő
biztosította, vagyis a műszer ennek a rendszernek a nyomását
mutatta. Érdekességként a gép oldalszáma 51612, a szárnyak
hozzá voltak számozva a gépekhez, a futómű aknában látható a
szárny számozása, ami 51313, és nem
volt 13-s oldalszámú gép, mert a pilóták nem szerettek ilyen
számot látni a gépen. A szárnyat valószínűleg valahol
felcserélték.
A szu22 fotói között van egy, ami a fordítót zavarba hozta,
mert a képen a szárny összekötő üzemanyagcsöve látható a
futómű aknában, és az alatta lévő fekete valamit nem tudta
beazonosítani. Nos az a fekete berendezés egy szöghajtás,
ami a két szárnyfél együttfutását volt hivatott biztosítani,
illetve ha az egyik oldali hidrohajtás nem működött, akkor
is lehetett a szárnyakat átállítani, mert "merev"
kapcsolatot biztosított a két oldal között.
Tisztelettel: Réffi Ferenc