Üdv.
Sándor!
A hétvégén volt egy kis időm és végigböngésztem az
újdonságokat a honlapon. Molnár László MiG-21
kiigazításaiban felfedezni vélek némi hibát.
Abban teljesen biztos vagyok, hogy a magyar Szuhojokban nem
a M.E. által említett Ljulka AL-21F-300 hajtóművek voltak,
hanem - egyedüliként a Varsói Szerződésben - Tumanszkij
R-29BSz-300 hajtóművek. Ennek az volt az oka, hogy a Szuhojt
a MiG-23MF-fel nagyjából egy időben vásároltuk meg és a
hajtóműtípusok egységesítésére törekedtünk. A szovjetek úgy
adták el a két típust, hogy a hajtóművek csereszabatosak, de
később kiderült, hogy a bekötési csomópontok nem azonosak a
két hajtóműtípusnál. Hogy erre bölcs elöljáróink akkor miért
nem gondoltak, az jó kérdés.
Remélem nem írok hülyeséget, de egyszerűen ellenőrizhető
vagyok.
Üdv:
Gábor
N.A. kiegészítése:
Magyarországon kívül csak egy-két ország vásárolt Tumanszkij
hajtóműves Szu-22-eseket. Magyarországra a Szuhojok ládában
érkeztek, és az ebből a célból ideutazott szovjet műszaki
személyzet állította őket lábra. Amikor a ládákat kibontva
meglátták az R-29 hajtóműveket, közölték hogy ezek nekik nem
ismerősek, és ezekhez ők nem is értenek. Hamarosan új
személyzet érkezett a "szokatlan" feladathoz. |