REPÜLŐMÚZEUM  SZOLNOK

Nagy Attila: Az 5721 felirataihoz

 

Szia Sándor,

a MIG 21 bis AP feliratokhoz:
A törzs bal oldal farok feliratok:
 


- RUGÓS terhelő mechanizmus: ez egy rugós műterhelés ami a hidraulikus kormányerő csökkentővel szerelt magassági kormány (stabilizátor) illetve csűrő vezérlő rendszeren van. Lényege, hogy a kormányszerv kitérítésével arányos erőt produkál visszajelzésképpen a botkormányon. A MIG 21-en az oldalkormányon nem volt buszter. Jelen felírat a BU210B magassági buszter műterhelésének szerelő panelje.

 

 
A BU210B felírat is hibás a gépen. Ez egy dupla +1 rendszeres kormányerő csökkentő (buszter). A főrendszerről és a buszter rendszerről kap táplálást. Ha a fő kiesik akkor a buszter lép be, ha az is kiesik akkor van egy elektromos vész szivattyú NP 27 blokk ami vész esetben (hajtómű leállás) is biztosítja a magassági kormány mozgatását. Ha ez is leáll akkor is lehet mechanikusan mozgatni, de az már "kenyér szervó" a javából. A BU 210B egy síktolattyús követő rendszerű dupla táplálású hidraulikus kormányerő csökkentő berendezés.

 


Hidraulika folyadék az AMG 10 elnevezésű, leginkább málnaszörpre emlékeztető színű és állagú folyadék. No ez mindenen áteszi magát, felmar, lemar, stb. Viszkozitása úgy -20 és + 300 C között megközelítőleg konstans - már ha jól tudom.

Remélem segítettem!

Üdv,
Nagy Attila
"Maci"