Szia
Sándor,
a MIG 21 bis AP feliratokhoz:
A törzs bal oldal farok feliratok:
- RUGÓS terhelő mechanizmus: ez egy rugós műterhelés ami a
hidraulikus kormányerő csökkentővel szerelt magassági
kormány (stabilizátor) illetve csűrő vezérlő rendszeren van.
Lényege, hogy a kormányszerv kitérítésével arányos erőt
produkál visszajelzésképpen a botkormányon. A MIG 21-en az
oldalkormányon nem volt buszter. Jelen felírat a BU210B
magassági buszter műterhelésének szerelő panelje.
A BU210B felírat is hibás a gépen. Ez egy dupla +1
rendszeres kormányerő csökkentő (buszter). A főrendszerről
és a buszter rendszerről kap táplálást. Ha a fő kiesik akkor
a buszter lép be, ha az is kiesik akkor van egy elektromos
vész szivattyú NP 27 blokk ami vész esetben (hajtómű
leállás) is biztosítja a magassági kormány mozgatását. Ha ez
is leáll akkor is lehet mechanikusan mozgatni, de az már
"kenyér szervó" a javából. A BU 210B egy síktolattyús követő
rendszerű dupla táplálású hidraulikus kormányerő csökkentő
berendezés.
Hidraulika folyadék az AMG 10 elnevezésű, leginkább
málnaszörpre emlékeztető színű és állagú folyadék. No ez
mindenen áteszi magát, felmar, lemar, stb. Viszkozitása úgy
-20 és + 300 C között megközelítőleg konstans - már ha jól
tudom.
Remélem segítettem!
Üdv,
Nagy Attila
"Maci"
|