Elnézést a késői reakcióért, de csak most olvastam a válaszokat az An-2 iránytűvel és az
ablakfűtéssel kapcsolatban. Az iránytű típusa KI-13 K. Széles körben használt a szovjet gépeken,
a szuvenírgyűjtők kedvence, hisz forog - meg a kocsiban is jól mutat, hát még a sárkányon
A Mi-8 -on is van, és ellenőrizni is kellett. Ez gyakorlatilag a csillapítás meglétének ellenőrzése
volt. Egy vastárggyal (kombifogó) kitérítettük legalább 90 fokot és ezután legalább kettő, de nem
több mint három lendülettel kellett visszaállnia. Tehát a csillapítás nem volt erős (nem volt lassú
az iránytű) se nem gyenge (repülés közben összevissza pörgött volna). Viszont a minyón elég
nehéz volt hozzáférni (elöl a szélvédő keretére van szerelve) és a kényelmes, erőteljesebb
testalkatú műszakiak - mint jelen sorok írója - kicsit módosítottak az ellenőrzési technológián.
Talán a legnagyobb teljesítményű egyenáramú fogyasztó a Ko-50 fűtőberendezés ventillátora a
gépen. Ennek bekapcsolásakor a KI-13kilendült és csak számolni kellett a lengéseket.