"A
<<pókok>> valóban a jégtelenítő
rendszer részei. Mind a forgószárny
mind a faroklégcsavar jégtelenítése
szesszel történt. Egy elektromos
szivattyú nyomta a tartályból a
szeszt egy "u" keresztmetszetű
gyűrűbe ami együtt forgott az
frsz-el ill. az flcs-vel /ezek
látszanak a fotón/. A centrifugális
erő a "pók" csövein keresztül nyomta
az anyagot a belépő éleken
kialakított furatokon át az frsz.és
az flcs felületére. Ott az
elpárolgott lehűtve a jeget , ami
ezért megrepedezett és levált a
felületről. Ez a elv és megoldás
van még pld. a MiG-21 szélvédő- ill.
az An-26 navigátor kupola
jégtelenítésénél is, sőt, a
Mi-4-nél is.
Az valóban hőmérő, a minyó első
szériáin is ilyen volt, amikor
eltörött, az Ofotért-ban vettük a
pótlást mert eredeti nem volt.
A szélvédő plexin a KI-13 folyadékos
iránytű helye van, ami elveszett az
idők folyamán / a második
leggyakrabban "elvesző" dolog az
időóra után/...
N.B. "
|