2008.03. 01.
Az Archív/MiG-21PF rovat egyik
fotójához fűznék némi kiegészítést. A "1515"-ös gép nem
visszatér a bevetésről, hanem éppen startol. A kettő közti
különbségről a fékszárny állása nem igazít el, ui. a PF
/és F/ típusoknál a fékszárnynak nem volt külön
felszálló és leszálló kitérítésű üzemmódja, csak "behúzva"
vagy "kiengedve".
A fel és leszállás közti
különbséget a törzsféklapok helyzetéből lehet megállapítani,
ezek leszálló helyzete a 21-en mindig nyitott, a fotón
viszont zárt helyzetben vannak. Ha a gép leszállna, a két
mellső törzsféklap nyitva lenne /a pót tartály mellső része
fölött, a törzs alján kétoldalt/, a hátsó féklap nyitását
viszont a póttartály blokkolja, egy mikrokapcsolóval
megszakítja a vezérlő hidraulika-csap nyitó-áramkörét.
Üdv és további jó munkát Molnár lászló
|