|
Groszi
írta a Mi-8P felségjelzéséhez írt megjegyzésemre:
"A Pápa miatti felségjel felfestés csak legenda lehet.
Bár elképzelhetőnek tartom, hogy közrejátszott a döntésben,
emellett szól az is, hogy nem sok gépre festették fel.
Eredetileg viszont a rendszer-változáskor vita folyt arról,
hogy mire is váltsák le a csillagot, és amíg
meg nem született a döntés, addig ideiglenesen, 1990.
október 21.-én kiadták a körbe foglalt, nemzeti színű ék
alakot.
Aztán, mielőtt ez felfestésre kerülhetett volna, (egyébként
ez megtörtént, de csak pár gépen), a gyors döntés
eredményeképpen, már a ma is használatban lévő ék alak
került fel a gépekre.
Ami a Pápát szállító gépet illeti, azon már az ék alakú
felségjelzés volt látható, nem pedig a kör
alakban-nemzetiszínű ék alakú felségjel.
Ékes bizonyíték erre az itt látható fotó is."
*****************
A kör alakú
felségjelvény története ahogy én tudom: az Antall kormány
első nagy ünnepe volt az augusztus 20.-a.A kormány tagok sok
helyen vettek részt eseményeken és logikus volt, hogy a
M-8P-ket használják. Viszont a hivatalos felségjelvény még a
csillag volt, bár ekkor már intenzíven keresték az utódját.
Csillagos géppel nem akartak repülni, ezért közvetlenül
huszadika előtt CSAK a párnás Mi-8 gépeken kicserélték a
felségjelzést. Azért erre a változatra mert már kész volt a
sablon amit Kecskeméten készítettek el és próbaképpen egy
MiG-21PF-en fel is festették. A választást még az indokolta,
hogy mérete akkora volt hogy pont eltakarta csillagot.
(Gondolom nem véletlenül mert így jóval kevesebb munkával
jár a csere). Tehát ez a jelzés az üzemelő repülőeszközök
közül csak a Mi-8P gépeken volt / viszont mind az öt gépen/
1990. 08.20.-tól 1991 márciusig az ék forma
rendszeresítéséig.
Nagy Andris
|