REPÜLŐMÚZEUM  SZOLNOK

W. István: Hajtóművezés nyűgözőkötél nélkül

 

 

Üdvözlet REPMÚZEUM !

  

Igazán remek időtöltés meglátogatni a múzeum internet, oldalát.

 

Az Archív fotóknál a MIG-15-nél találtam az utolsó képnél

 

 

a következő szöveget, "Nem tudom itt mit csinálnak a géppel, de az orrfutó jócskán be van nyomódva. Az a gyanúm, hogy mégsem hajtóműveznek, mert nem látszanak nyűgöző kötelek és sok szerelőnyílás van nyitva a gép törzsén.".

 

Nos 1969-töl 1972-ig Szolnokon /Szanda/ voltam katona. Természetesen hallottam és láttam sok hajtóművezést.

 

Ez az utolsó kép nagyon hasonlít épp egy hajtóművezéshez. Nyűgöző kötelet nem láttam hogy használtak volna. Csak féktuskókat használtak vagy néha azt sem.

 

Például a startvonalon a felszállás előtti hajtómű próbánál ha télen a beton jeges volt nem is tettük a kerekek elé a tuskókat (ha a gumi nem tudta tartani a jégen akkor a fémtuskó se tudta volna). Egyébként a Delfin és a 15-ös fékjei elég erősek voltak a max. teljesítményhez. 

 

Akkor amikor a 21-est hajtóművezték (azokat amiket a hangárban kiképzésre tartottak, ha jól emlékeszem kettő volt) már használtak kötelet. A szerelőnyílások meg tárva nyitva. Néha csak úgy hajtóműveztek hogy a törzs hátsó része a vezérsíkokkal le volt szerelve és a hajtómű szabadon volt. Kötelet csak PIROSON használtak. Amikor kopasz voltam azt mondták: azért hogy el ne lopják...

 

B.Ú.É.K.    És sikeres "REPÜLÉST" 2011-ben.

 

István W.