Üdvözlet REPMÚZEUM !
Igazán remek időtöltés meglátogatni
a múzeum internet, oldalát.
Az Archív fotóknál a MIG-15-nél
találtam az utolsó képnél
a következő szöveget, "Nem tudom
itt mit csinálnak a géppel, de az orrfutó jócskán be van
nyomódva. Az a gyanúm, hogy mégsem hajtóműveznek, mert nem
látszanak nyűgöző kötelek és sok szerelőnyílás van nyitva a
gép törzsén.".
Nos 1969-töl 1972-ig Szolnokon
/Szanda/ voltam katona. Természetesen hallottam és láttam
sok hajtóművezést.
Ez az utolsó kép nagyon hasonlít
épp egy hajtóművezéshez. Nyűgöző kötelet nem láttam hogy
használtak volna. Csak féktuskókat használtak vagy néha azt
sem.
Például a startvonalon a felszállás
előtti hajtómű próbánál ha télen a beton jeges volt nem is
tettük a kerekek elé a tuskókat (ha a gumi nem tudta tartani
a jégen akkor a fémtuskó se tudta volna). Egyébként a Delfin
és a 15-ös fékjei elég erősek voltak a max. teljesítményhez.
Akkor amikor a 21-est hajtóművezték
(azokat amiket a hangárban kiképzésre tartottak, ha jól
emlékeszem kettő volt) már használtak kötelet. A
szerelőnyílások meg tárva nyitva. Néha csak úgy
hajtóműveztek hogy a törzs hátsó része a vezérsíkokkal le
volt szerelve és a hajtómű szabadon volt. Kötelet csak
PIROSON használtak. Amikor kopasz voltam azt mondták: azért
hogy el ne lopják...
B.Ú.É.K. És sikeres "REPÜLÉST"
2011-ben.
István W.
|