REPÜLŐMÚZEUM  SZOLNOK

Hortobágyi Zsolt: Kiegészítések a Mi-8P képeihez

 

Szia!
Nagyon jók a képek a párnás Mi-8-ról..
a képek megjegyzéséhez néhány hozzáfűzni valóm lenne..
 
A bejárati lépcső egyes gépeknél észrevehetően nehezebb volt, mint a többi, de a képen a párnás lépcsőjéről hiányzik a korlát..
A termetes üzemanyagtartály megegyezett a deszant változat tartályaival. Volt három gép, ettől nagyobb tartályokkal, azok a 10445, 10446, 10447 gépek voltak
A gyönyörű csipkefüggönyöket mindenki megtanulta utálni, aki valaha is kiszolgálta a párnást. Egyes feladatok előtt még azt is nézték, a függönyök hogy állnak. Én egyszer vittem haza, kimosatni őket... Nem  részletezném a nejem hova kívánt az ötletemmel egyetemben.
 A képen látható piros létra nem a gép fedélzeti tarozéka. Ez egy földi tartozéknak minősülő létra. Az eredeti fedélzeti létra ettől sokkal kisebb és "légiesebb" volt. Viszont nagy keletje is volt a reptéren...
A ruhatárban található kerek nyílás a földi hőlégfúvó kocsi tömlőjének csatlakoztatási helye, ilyen található még a reduktor burkoló lemezeken is. Ezen keresztül lehetett az  előmelegítésre/jégtelenítésre szolgáló meleglevegőt a gép belsejébe vezetni
A faroktartóban a sodrony valóban a faroklégcsavar állászsögét szabályozta, a másik pár sodrony ennek a tartalékja. A vizszintes vezérsík fix bekötésű. Beállítási szögét csak a földön lehetett állítani.
A pilótafülke mögötti stoki a párnásokon az utaskísérő űlőhelye volt. Eredetileg ugyanolyan kárpitozással, mint az utastér többi része
 Ez is egy hangrendszer. Ez a fedélzeti technikus CPU kezelőpultja, vagyis az egymás közti "telefon" kezelőpultja.
Ennyit szerettem volna a képekhez hozzátenni, amelyek egyébként nagyon tetszenek.
További jó munkát.
Üdvözlettel : Hortobágyi Zsolt