Már
sokszor fotóztam ezt a motort, mióta megtalálták. A tetejét
azonban valahogy mindig úgy fordították, hogy alul legyen.
Most felül van de a 176 centimmel nem került túl jól a
fókuszba.
Mivel kíváncsi természet vagyok és tudtam hogy valamikor
festettek rá egy 605 A feliratot, gondoltam nyújtózkodok
egyet, hátha maradt belőle valami és megláthatom. A helye
nagyjából látszik, de inkább csak a fekete védőfestékből
hiányzik azon a helyen, ahová festve volt.
Ahogy
végigszagoltam a peremét, észrevettem egy beütést a
forgattyús ház fedelén ott, ahol a segédberendezés-háznál
véget ér. Itt általában a "Verstellautomatik" takarja, de
erről már hiányzik.
Alakul már
a lista, hogy hol fordult elő ezen a típuson beütött
motorszám. Annak idején, amikor az Aranysas-ban olvashattuk
a cikket Dzsó megtalálásáról, a blokk oldalán vélték
felfedezni a festett motorszámot Punka Györgyék és akkor a
002 03508 számsor lett lejegyezve. A mellékelt fotón szépen
látszik hogy 002 05587 a valódi motorszám. Akkor a gép
nagyon koszos volt még, így nyílván nem láthatták a beütést,
a festett számsor meg már nem lehetett túl jó állapotban. Ma
már egyáltalán nem látható.
Az is meglehet, hogy a festett számsor és a beütött számsor
egy valamikori motorjavítás miatt különbözik. Ahol a
forgattyús ház fedelet valamiért kicserélték. A
bizonyosságot a motor főtengely csapágyai adhatnák csak meg,
mivel mindegyikbe beütésre került ugyanaz a számsor amit
motorszámnak nevezünk.
Érdekesség hogy a számsor első három karaktere a motorgyártó
üzem kódja, amely a 002 esetében:
Niedersachsische Motorenwerke G.m.B.H.,
Braunschweig-Querum Steinriedendamm 15.
Gondoltam, szívesen olvasnátok.
Üdv:
Fecó
|