Nagy öröm volt számomra,
hogy megtaláltam ezt az internetes oldalt. Én 1981.-től
1988.-ig a PG-ben tanultam, majd később dolgoztam, mint
lokátor műszerész. A honlap böngészésekor nagyon sok régi
szép emlék elevenedett fel bennem.
Kiegészíteném, válaszolnék az egyéb témakörben a fedélzeti
lokátorok között felmerülő kérdésre.
A MIG- 21MF (96-os) lokátorát mi
830 TK nak neveztük.
A BISz (75-ös) típus emlékeim
szerint 010-es névre hallgatott.
Mindkét lokátor-típus blokkokból
épült fel. Ez nagy mértékben elősegítette a berendezések
javíthatóságát a csapatkörülmények között, Egyszerűen csak
ki kellett cserélni a rossz egységet, egy kicsit
összeszabályozni a rendszert és a gép már repülhetett is. A
BISz lokátorában az a nagy bödön egyébként az adó-blokk. Az
adó-blokk hűtését ennél a változatnál tiszta etilalkohol
cirkuláltatásával oldották meg.
Ha bármi kérdés felmerül még és
emlékezem is rá akkor arra szívesen választ adok.
Üdvözlettel:
Bartha Iván (06 20 366 8993)
|