Szia Sanyi!
Ismét fűznék néhány kiegészítést a legutóbb bemutatott
1319-es oldalszámú MiG-21U-hoz, amit a járjuk körül rovatban
szerepel. Kérlek fogadd szeretettel e jó szándékú kritikát.
Na szóval: MiG-21U - 1319
1.kép: A típus megnevezések és törzshátsók rendben vannak,
de a típusváltozat Magyarországon nem 7 hanem 8 darab.
Ezek:
74.tip - MiG-21F-13
76.tip - MiG-21PF
96.tip - MiG-21MF
75.tip - MiG-21bisz - Magyarországon két változatban
rendszeresítve 75A és 75 AP jelzéssel.
66.tip - MiG-21U - 66-400 jelzéssel, ez a kissvancú gép
(egyben a szóban forgó gép is)
67.tip - MiG-21U - 66-600 jelzéssel, ez a nagysvancú gép (a
múzeum 4419 gépe is ez a típus)
69.tip - MiG-21UM - két azonos jelű változat az első 3 gép
külömbözött a többitől a P-832-es adó (a gerincen lévő
késantenna) nem volt a gépben.
Egy 75AP nagyon kéne a múzeumba, teljes volna a típuscsalád!
4.kép: A törzshátsó nemcsak hasonlít, hanem az egyszerűség
kedvéért az utolsó csavarig pontosan azonos az F-13 és a PF
változatéval.
5.kép: A kabintető valóban egy másik gépé, az 1987.-ben
beolvasztott 1517-es gép hátsó kabinteteje.
12.kép: Ezen a változaton a fékernyő kieresztése abból ált,
hogy a gép oldalán kinyílt az ernyőt tartó nagyméretű
oldalajtó, amiből kiesett az ernyő. Ezután a légáramlat
elvitte hátrafelé. Az ernyő kötélzete a pótvezérsíkon lévő
vezetőcsatornában volt, aminek a vége be volt akasztva az
általad is bemutatott ernyő-zárba. Az oldás folyamata már
ismert.
21.kép: Nincs se a képpel se a szöveggel semmi baj, csak
dobtam egy hátast, hogy a több mint 200db MiG-21-es után nem
maradt egyetlen elérhető DUASZ lapát sem......
Üdv: Endre
Ui: Amikor elolvastam az áprilisi tréfádat, akkor az anyázás
után magamhoz térve kapásból seggbe akartalak rúgni (az okát
gondolom sejted), de aztán erőt vettem magamon, főleg amikor
elolvastam végig a "regisztrációt" is. Mélységes elégtételt
éreztem májusban, amikor Nagy Andris "nemtetszését"
elolvastam a honlapon. |