Mi-4-A: Egy függőón szerű súly,
vagy 3-4 méter bowden-szálon, hozzá kis kerek nyílás a
kibocsátáshoz.
Ez a leszállást követő első!! teendő, földelni a levegőben
statikusan feltöltött gépet. Na ezzel lehet.
A Mi-8 -ason is van ugyanilyen csak nem a pilóta hanem a
kiszolgálást végző személy/többek között én is/ szúrta bele
a földbe aztán jöhetett a lépcső, és a tanker.
Az ötvenes években Szolnokon
leégett egy Li-2-es,mert nem földelték le a leszállás után.
Az üzemanyagot /repbenzin/ le akarták engedni a
szárnytartályból, földelés híján amint a statikusan
feltöltött benzin a talajhoz ért szikra keletkezett és
pusztító pokol melyet nem tudtak eloltani. A dúralumínium
magnézium tartalma miatt/1200-fokon ég/nem lehet a tüzüket
eloltani.
Örülök hogy segíthetek hiszen ez az egy honlap van ami még
számunkra vigaszt tud nyújtani az elmúlt napok évek élményei
után.
Miklós
Köszönjük a dicséretet,
de szerintem sok, a miénknél jobb (de számunkra nem
kedvesebb) ilyen témájú honlap van !
(hs) |