REPÜLŐMÚZEUM  SZOLNOK

Barna Miklós: Bowdenszálon függő súlyok a Mi-4-en

 

 

Mi-4-A: Egy függőón szerű súly, vagy 3-4 méter bowden-szálon, hozzá kis kerek nyílás a kibocsátáshoz.
Ez a leszállást követő első!! teendő, földelni a levegőben statikusan feltöltött gépet. Na ezzel lehet.
A Mi-8 -ason is van ugyanilyen csak nem a pilóta hanem a kiszolgálást végző személy/többek között én is/ szúrta bele a földbe aztán jöhetett a lépcső, és a tanker.

Az ötvenes években Szolnokon leégett egy Li-2-es,mert nem földelték le a leszállás után. Az üzemanyagot /repbenzin/ le akarták engedni a szárnytartályból, földelés híján amint a statikusan feltöltött benzin a talajhoz ért szikra keletkezett és pusztító pokol melyet nem tudtak eloltani. A dúralumínium magnézium tartalma miatt/1200-fokon ég/nem lehet a tüzüket eloltani.
Örülök hogy segíthetek hiszen ez az egy honlap van ami még számunkra vigaszt tud nyújtani az elmúlt napok évek élményei  után.
Miklós

 

 

Köszönjük a dicséretet, de szerintem sok, a miénknél jobb (de számunkra nem kedvesebb) ilyen témájú honlap van !

(hs)