REPÜLŐMÚZEUM  SZOLNOK

PZL-104 Wilga

 

 

 

Már nincs a Múzeumban, sőt, eltűnt szem elől. Az Ősmúzeum rovatban találsz róla néhány mondatot. 

 

 

 

 

2002.03.17. Budaörsi Repülőtér

Szécsi László barátunk jóvoltából - ha nem is igaz örömünkre - mégiscsak viszontláthatjuk az R-06-os Wilgát. 

Erre a helyre került a Múzeumból, az egyetlen múzeumi példány... Ez a kép több mint négy éve készült.

Balra a háttérben látsz egy másik Wilgát is, vajon vele mi lett ? (Lásd lentebb !)
Pedig nem neki kellene szégyellnie magát !
Szomorú társaság...
Valami büszkeség mintha maradt volna benne.
A cápafogas Li-2 sem utolsó...

A magassági kormányfelületek valahol a földön hevernek.
2002.05.31. Budaörsi Repülőtér

Gyanúnk beigazolódott, Szécsi László barátunk kiigazította a dátumot, ami helyesen a fenti !

Ha eddig nem találtad volna a dolgot elég szomorúnak, nézd meg ugyanőt három hónappal később.

 

Ezeket a Képeket is Szécsi Lászlótól kaptuk.

Köszönet érte !

Megint ott a másik Wilga, sőt egy Li-2 is. Ez lesz talán a múzeumi példány a HA-LIX helyett?

(Vagy ő éppen a HA-LIX?)

Az uralkodó szélirány: balról jobbra, azaz kb. nyugat-kelet.

A motor már fedetlen.
A műszereknek sem árt az időjárás...

Lássunk végre egy épkézláb Wilgát is:  2006.09.02.  Budaörs

 

Horváth Balázs képe, köszönjük !

Egy apró adalék a volt múzeumi Wilgához

ÚJ!

 

"Simon Úrtól úgy tudom, hogy eredetileg két Wilga érkezett volna Szolnokra a légi rendészettől. Ki is volt jelölve erre a célra az R-06-os és az R-07-es gép.

Ezek közül az R-07-es, átkerült volna Szandára a sportrepülőkhöz, vontatógépnek.
Ezt aztán lefújták, mert akkoriban még Wilgával nem történt vontatás, és valamiért tartottak ettől a típustól. Később persze valóban átkerült az R-07-es a sportrepülésbe,
HA-SEF lajstromjellel.
Az R-06-os pedig a múzeumba.
A felvétel a két kijelölt gépet mutatja be.
"

 

Simon László archív, küldte: Groszi

Szegény Wilgát nehezen felejtjük: Groszi is küldött egy újabb régi képet róla...