2012. december.
Szétnézünk a két kabinban is egy
2012. szeptemberében készült képsorozat segítségével.
Megköszönöm, ha segítetek az
informatív képaláírások elkészítésében. (hs)

A kebin előtt, az orr felső
részében van a rádió-berendezések helye. Két egyforma
külsejű készülékdobozt látunk előttük valami hiányzik. A kép
jobb szélének közepén az orrfutó kibocsátását jelző
mechanikus szerkezet egy része látszik.

Az első (növendék) kabin teteje
jobbra nyílik, a hátsóé (oktató) hátra csúsztatható.

Az első kabin "szélvédőjének"
páramentesítését szemmel láthatóan komolyan vették a
konstruktőrök. A keretek mentén vastag kilyuggatott (meleg)
levegős csövek futnak.

A műszerfal hétköznapi ember
számára cseppet sem egyszerű,
bár a későbbi MiG-ekhez viszonyítva
majdnemhogy puritán.

A mellső műszerfal hármas
osztású, a bak oldali és a középső panel között egy széles
fehér vonal. Nem egészen világos hogy ez mire volt hivatva,
talán a pilóta tájékozódását segítette ?

A kép felső részén a három piros
fogantyú a futók mechanikus vészkibocsátására szolgál.
Szintén pirosak a katapultülés
indítására szolgáló karok. Előttük a hírhedt lábtartók,
ahová a pilótának katapultáláskor fel kellett helyezni a
lábát. A balesetekről szóló leírásokból tudjuk, hogy a
felfokozott idegállapot, vagy a gyorsulási erők miatt ez
sokszor nem történt meg, majdnem mindig csonkolásos
sérülések történtek, sokszor halálos kimenetellel. A későbbi
típusokon külön szerkezet gondoskodott a lábak helyes
pozíciójába helyezéséről.

A kabin bal oldala, középen a
gázkar, mellette a csűrő rásegítő (zöld fogantyús kar)
szabályzója és a fékszárny kibocsátó
karja. Jól látszanak a színes jelzőrakéták
indítógombjai is.

A gázkar és környéke közelebbről.

Ezen a képen a kezelőszervekek
többsége látható.

A célzóberendezés. Mellette két
oldalt hiányzó berendezések tartói.

Jobb oldalt a sűrített levegő és a
hidraulika rendszer nyomásmérői. Két szelepkerék is van
rajta, az elülső (a kerék maga hiányzik) a futók, a hátsó a
fékszárny vészkibocsátására szolgál. Fölötte az
elektromos berendezések kapcsolói.

A pilóta jobb kezénél a rádió
kezelőpultja-

Az elülső üléshez tartozó
fejpáncél.

A két ülés között a két kabintetőt
elválasztó keret.

A hátsó (oktató) kabin. A mellső
műszerfalról értelemszerűen hiányzik a célzóberendezés.

Itt is megtaláljuk a rejtélyes
fehér vonalat. A mellső műszerfal egyébként teljesen
megegyezik az első kabinéval.

A botkormány elől hiányzik a
fegyverek kezelőpanelje.

A hátsó kabin felülnézetből.

A műtüdő (?) kiszerelve.

A gázkar környéke szegényesebb, úgy
tűnik hogy innen nem lehetett a fékszárnyat és a
csűrő-rásegítőt kezelni.

Fontos egyezés, hogy mindkét kabin
műszerfaláról (árnyaltan szólva) hiányzik az időóra. Érdekes
különbség, hogy az elülső kabinban a dőlésmérő az időóra
felett van, itt fordítva. További különbség, hogy az elülső
kabinból nem kelt lábra a magasságmérő, ami innen igen...

A botkormány és környéke.

A hátsó kabin jobb oldala, az
elülsőével megegyezik, leszámítva hogy itt nincsenek meg a
villamos berendezések kapcsolói.

A rádió kezelőpultja.

A pilóta jobb könyökénél néhány
dolog szemmel láthatóan hiányzik.

A hátsó ülés fejpáncélja nincs a
helyén. |