REPÜLŐMÚZEUM  SZOLNOK

AN-26

Fordítás / Translation: Frank Valoczy

 

 

 

 

A nagylátószögű optika bumfordivá teszi a gép orrát. ennyire azért nem az !

 

The wide-vision optics give the plane's nose a bit of an oafish appearance, though not too much so!

Fotó: Hérincs István

 

Szemből is bumfordi. A mögötte lévő tornyok nem dőltek le közben, én tüntettem el őket a képről.

It's oafish from in front, too. The towers behind it didn't fall down, I just removed them from the photo.

Oldalt jól láthatóak azok a kisméretű bombák, amelyeket a gép (kuriózumként) képes vetni.

Ezek a tartók azonban akár 500 kg-os bombát is elbírnak!

Más kérdés, hogy a legkezdetlegesebb légvédelem is végzetes lehet egy ilyen méretű és sebességű, bombával támadó gép számára.

 

On the side you can see the little bombs that this airplane is(curiously) capable of delivering. These racks can carry bombs up to 500 kg! It's another question, though, that even the most primitive air defence would make short work of an airplane as slow and as big as this one, if it attempted a bombing run.

Nagyon jellegzetes a deszant-ajtó és mögötte a farok aljának kialakítása.

The paratroop door and the shape of the tail are very distinctive.

Az An-26-os jobb oldali gondolája annyiban (is) különbözik az An-24-esétől, hogy itt a segédhajtómű gázsugara egyenesen hátrafelé lép ki.

Állítólag a segédhajtómű járulékos tolóerőt biztosít, de nem tudom, hogy egyáltalán előfordul-e hogy működtetik felszállás vagy repülés közben ?

One of the bigger differences between the nacelles on the An-26 as compared to those of  the An-24 is that here, the APU exhaust goes straight out the back.

Apparently the APU can provide additional thrust, but I don't know if they ever even turned it on during takeoff or in flight?