REPÜLŐMÚZEUM  SZOLNOK

MiG-21biszAP  "5721"

Haladóknak/megszállottaknak:

a MiG-21biszAP feliratai

 

2009. április

 

Szemtől szemben az új szerzeménnyel, az 5721-es oldalszámú

MiG-21biszAP-pal.

A Kecskeméti Légijármű Javító Üzemben újították fel a 2008. augusztusi kecskeméti repülőnapra, elmondhatjuk,

csodálatosan !

Ő jelenleg a Múzeum legjobb állapotban lévő gépe !

 

 

 

 

Célkeresztben az orrkúp.

A Pitot-cső és a DUASZ-lapátok védőburkolat nélkül.

Ajaj, gáz van ! Épp az az antenna hiányzik az orrkúp alól, amitől az AP tényleg AP. Ahogyan Torgyán dr. mondta egykor, vőlegény szerszám nélkül.

Ne aggódj, szerintem hamarosan pótolva lesz.

 

(reméljük nem Torgyán dr. hanem az antenna...)

A Boszorkány század jelvénye ás az állásszög-adó.

A fülke - egyelőre kívülről.

A bal külső függesztősín, az összes felirattal.

A farokrész a Kapos vadászrepülő-ezred jelvényével

Az orrfutó.

Az orrfutó aknája.

A jobb főfutó elölről nézve.

Ugyanez hátulról.

A bal főfutó aknája hátulról nézve.

Bebújtunk az aknába, előttünk a bal főfutó bekotése. Balra oxigénpalackok és két össze nem kötött hidraulika-vezeték.

Na, ez nem semmi. Milyen műszer ez, kérdezhetnénk. Ott van a palackok mellett, tehát mi mást mutatna, mint  a bennük lévő nyomást. A jó szemű oroszul tudók a feliratot elolvasva "ampercsaszi", azaz amperóra feliratot látnak, tehát műszerünk valamilyen villamos töltés dimenziójú mennyiséget mér. Talán az akkumulátorból kivett töltés mennyiségét ?

Még mindig a bal főfutó aknájában vagyunk, előttünk egy pirosra festett kar, amely egy hidraulika-szelepet mozgat.

Egyszer majd megfejtjük, hogy mit kapcsol.

A bal főfutó szára mellett nézünk befelé.

Kicsit közelebbről.

A szokásos "bal hónalj" nézőpont.

A bal vízszintes vezérsík előtt érdekes feliratok.

Ilyenek következnek most.

A bal szárny alatt

Egy különleges kialakítású szellőzőnyílás. A pilótafülke mögött a bal oldalon van.

Feliratok a bal szárny belépő élén, előtérben a "Sziréna" fedőnevű berendezés érzékelője.

Mé ötletem sincs, mi lehet az oka ennek az angyalbögyörő formájú kialakításnak...

Itt is a "Sziréna" érzékelő, a függőleges vezérsík jobb oldalán.

Másik, hasonlóan sejtelmes fedőnevű berendezést jelző felirat.

Fedőnév helyett betű-szám kód.

Ezt is meg fogjuk tudni mit jelöl, a pilótafülke alatt-mögött, a bal oldalon.

A földi áramellátás csatlakozói a bal szárnytő előtt.

Újabb felirat-tenyészet a bal szárny alatt.

Csak a feliratot tudnám ismételni.

Ilyenkor jut az ember eszébe hogy mitől olyan bonyolult egy vadászrepülőgép. Az igen ritkán használt startrakéta ledobására is külön munkahenger szolgál, vezetékekkel, szeleppel, esetleg némi automatikával.