 |
2009.
április
Szemtől
szemben az új szerzeménnyel, az 5721-es oldalszámú
MiG-21biszAP-pal.
A
Kecskeméti Légijármű Javító Üzemben újították fel a 2008.
augusztusi kecskeméti repülőnapra, elmondhatjuk,
csodálatosan !
Ő jelenleg
a Múzeum legjobb állapotban lévő gépe ! |
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
Célkeresztben az orrkúp. |
 |
A
Pitot-cső és a DUASZ-lapátok védőburkolat nélkül. |
 |
Ajaj, gáz
van ! Épp az az antenna hiányzik az orrkúp alól, amitől az
AP tényleg AP. Ahogyan Torgyán dr. mondta egykor, vőlegény
szerszám nélkül.
Ne aggódj,
szerintem hamarosan pótolva lesz.
(reméljük nem Torgyán dr.
hanem az antenna...) |
 |
A
Boszorkány század jelvénye ás az állásszög-adó. |
 |
A fülke -
egyelőre kívülről. |
 |
A bal
külső függesztősín, az összes felirattal. |
 |
A
farokrész a Kapos vadászrepülő-ezred jelvényével |
 |
Az
orrfutó. |
 |
Az orrfutó
aknája. |
 |
A jobb
főfutó elölről nézve. |
 |
Ugyanez
hátulról. |
 |
A bal
főfutó aknája hátulról nézve. |
 |
Bebújtunk
az aknába, előttünk a bal főfutó bekotése. Balra
oxigénpalackok és két össze nem kötött hidraulika-vezeték. |
 |
Na, ez nem
semmi. Milyen műszer ez, kérdezhetnénk. Ott van a palackok
mellett, tehát mi mást mutatna, mint a bennük lévő
nyomást. A jó szemű oroszul tudók a feliratot elolvasva "ampercsaszi",
azaz amperóra feliratot látnak, tehát műszerünk valamilyen
villamos töltés dimenziójú mennyiséget mér. Talán az
akkumulátorból kivett töltés mennyiségét ? |
 |
Még mindig
a bal főfutó aknájában vagyunk, előttünk egy pirosra festett
kar, amely egy hidraulika-szelepet mozgat.
Egyszer
majd megfejtjük, hogy mit kapcsol. |
 |
A bal
főfutó szára mellett nézünk befelé. |
 |
Kicsit
közelebbről. |
 |
A szokásos
"bal hónalj" nézőpont. |
 |
A bal
vízszintes vezérsík előtt érdekes feliratok.
Ilyenek
következnek most. |
 |
A bal
szárny alatt |
 |
Egy
különleges kialakítású szellőzőnyílás. A pilótafülke mögött
a bal oldalon van. |
 |
Feliratok
a bal szárny belépő élén, előtérben a "Sziréna" fedőnevű
berendezés érzékelője. |
 |
Mé ötletem
sincs, mi lehet az oka ennek az angyalbögyörő formájú
kialakításnak... |
 |
Itt is a
"Sziréna" érzékelő, a függőleges vezérsík jobb oldalán. |
 |
Másik,
hasonlóan sejtelmes fedőnevű berendezést jelző felirat. |
 |
Fedőnév
helyett betű-szám kód. |
 |
Ezt is meg
fogjuk tudni mit jelöl, a pilótafülke alatt-mögött, a bal
oldalon. |
 |
A földi
áramellátás csatlakozói a bal szárnytő előtt. |
 |
Újabb
felirat-tenyészet a bal szárny alatt. |
 |
Csak a
feliratot tudnám ismételni.
Ilyenkor
jut az ember eszébe hogy mitől olyan bonyolult egy
vadászrepülőgép. Az igen ritkán használt startrakéta
ledobására is külön munkahenger szolgál, vezetékekkel,
szeleppel, esetleg némi automatikával. |