REPÜLŐMÚZEUM  SZOLNOK

Siemens-Halske Sh 4 csillagmotor

A húszas évek elejének emléke. 55-62 lóerős teljesítménye akkor már kevés volt még a kis repülőgépekbe is, nem is ismerek olyan típust, amelybe sorozatban építették volna be.

 

Az egykori büszke motor, majd oktatómetszet 2004.-ben...

... itt pedig 2005.-ben.

Gyönyörűen "kipofozták" a Múzeum munkatársai !

 

A csillagmotor sajátos vezérműve: a szelepek vezérlőtárcsája a főtengely fele fordulatszámával jár.

(Azóta már tudom, hogy ez nem így van! hs)

Mintha új lenne !
Oldalnézetben. A gyújtómágnes és más segédberendezések a motor hátulján kaptak helyet.
Az egyik hengerfej.
A segédberendezések hátul kaptak helyet.
Bevallom őszintén, motoszkál bennem némi kétség a motor típusával kapcsolatban.

Ez a Siemens Sh 4 motor egy korabeli ábrázolása. Sok minden nem hasonlít, úgymint:

a forgattyúsház

a gyújtógyertyák elhelyezése

a szelephimbák

a hengerek és a hengerfejek hűtőbordái.

Az persze lehetséges hogy a Múzeum példánya egy másik fejlesztési stádiumból származik.

 

Bármi közelebbit tudsz, vagy más a véleményed, ne rejtsd véka alá !

Lásd: Sh-13A