REPÜLŐMÚZEUM SZOLNOK
Daimler-Benz DB-605
Fordítás/Translation:
Jószai Zoltán
 |
A lógóhengeres
V-motort a tárolón "hátonrepülő" helyzetben helyezték el,
így jobban lehet látni a részleteket.
The
inverted V engine is displayed upside, so the details can be
seen better.
|
 |
A becsapódás
hatására a főtengely meghajlott, a légcsavar
az áttétellel együtt eltűnt, csakúgy mint az elülső hengerpár
és a vezérműtengelyek.
During
impact the crankshaft have bent, the propeller and it's
gears disappeared, just like the first pair of cylinders and
the camshafts.
|
 |
Hengerenként
négy szelep, benzin-befecskendezés:
hatvan-egynéhány év múltán a korszerű autómotorok jellemzői.
Hengersoronként egy
vezérmű-tengely volt, az azonos hengerhez tartozó szívó- és
kipufogószelepek himbáit egyazon bütyök mozgatta.
Four
valves per cylinder, fuel injection: After more than six
decades these are the features of modern car engines.
There was one camshaft for each cylinder line, the intake
and exhaust valves for each cylinder was operated by the
same cam.
|
 |
A hengerek
között a légcsavar-tengelyen át tüzelő gépágyú maradéka. A
csőben jól látszik a huzagolás.
The canon,
shooting through the propeller shaft, sits between the
cylinder lines. The rifling of the barrel is clearly visible.
|
 |
A becsapódás
átformálta a hengersorokat.
Erről a motorról annyit tudunk,
hogy egy magyar Me-109 G6-ban szolgált, amíg 1944.június
16.-án Kereki mellett le nem zuhant, Pászthy főhadnagy
pilótával. A gép oldalszáma vagy gyári azonosítója nem
ismert.
The impact deformed
the line of cylinders.
All we know
about this engine is that it served in a Hungarian Me-109
G6, until it crashed on the 16th of June, 1944. near Kereki,
with it's pilot 1st Lieutenant Pászthy. The tail number and
serial number of the aircraft are unknown.
|
 |
A motor
jelzéséből ennyi maradt.
This is what is
left of the engine number. |
|