REPÜLŐMÚZEUM SZOLNOK
AS-21 típusú
csillagmotor, metszet 2.
AS-21 type radial engine, cutaway 2.
Fordítás/Translation:
Jószai Zoltán
 |
Ez a Múzeum
dugattyús motorjai közül számomra a legérdekesebb !
Gyönyörű oktató metszet, nagyszerűen
kiállítva, teljesen körül lehet járni, minden apróságot meg
lehet nézni rajta.
Jó sok képet találsz itt róla,
remélem nem unod meg !
For me, this is the
most interesting piston engine in the Museum!
Beautiful educational cutaway, greatly exhibited, you can
walk it around completely, you can watch all the little
thingies on it.
You can find a load of photos here, I hope you won't get
bored! |
 |
Klasszikus
csillagmotor-hengerfej, a II. világháború alatti-utáni idők
technikája.
Classical radial
engine cylinder head, technology of WWII and after. |
 |
Hatalmas
hengerfej rengeteg beépített anyaggal, nagy hűtőbordákkal.
A henger fala valószerűtlenül
vékony.
Az itt látható szeleptányér
közel tenyérnyi méretű.
Huge cylinder head
with lots of material in it, large cooling fins.
The cylinder walls are unrealistically thin.
The valve plate is nearly palm-sized. |
 |
A
légcsavar-reduktor és környéke.
The propeller
reduction unit and its surroundings. |
 |
Ez itt a
légcsavar-állásszög állító rendszere, ha minden igaz.
A légcsavar tengelyén belül egy
vékonyabb tengely futott végig, ez állította a légcsavart.
This is the
propeller pitch actuator system, if I'm right.
Within the propeller shaft there was a shaft of smaller
diameter, setting the propeller pitch. |
 |
Az óriási
porlasztó "légaknája" a fojtószeleppel.
Ezen csak tiszta levegő áramlott, a
benzinbefecskendezés hengerenként történt.
The carburetor's
huge "air pit" with the throttle valve.
Only clean air
flowed here, there was a separate fuel injector for each
cylinder. |
 |
A feltöltő
kompresszor járókereke, amit valószínű hogy gyorsító áttétel
hajt.
Impeller of the supercharger, it is
certainly driven by a speed increasing gear.
|
 |
Középen a
gyújtóegység a megszakítóval és az elosztóval.
Alatta az üzemanyag-szivattyú és a
benzin-befecskendező szivattyú, amely közvetlenül, egyenként
a hengerekbe juttatta a benzint.
Csakúgy mint manapság a legjobb
autók motorjaiban !
The ignition unit
with the contact breaker and the distributor can be seen in
the middle.
Underneath are the fuel pump and the injection pump, which
injected fuel directly and separately into each cylinders.
Just like the best automotive engines today! |
 |
A
gyújtásrendszer megszakítója meglepően egyszerű szerkezet.
The contact
breaker has a rather simple mechanism. |
 |
A generátor.
The generator. |
 |
A fogaskerekes
kenőolaj-szivattyú.
External gear pump for lubricant
pressure. |
 |
Ezt én
üzemanyag-szivattyúnak vélem.
I think this is the fuel pump.
|
|