REPÜLŐMÚZEUM  SZOLNOK

AS-21 típusú csillagmotor, metszet 2.

AS-21 type radial engine, cutaway 2.

Fordítás/Translation: Jószai Zoltán

Ez a Múzeum dugattyús motorjai közül számomra a legérdekesebb !

Gyönyörű oktató metszet, nagyszerűen kiállítva, teljesen körül lehet járni, minden apróságot meg lehet nézni rajta.

Jó sok képet találsz itt róla, remélem nem unod meg !

 

For me, this is the most interesting piston engine in the Museum!
Beautiful educational cutaway, greatly exhibited, you can walk it around completely, you can watch all the little thingies on it.
You can find a load of photos here, I hope you won't get bored!

Klasszikus csillagmotor-hengerfej, a II. világháború alatti-utáni idők technikája.

 

Classical radial engine cylinder head, technology of WWII and after.

Hatalmas hengerfej rengeteg beépített anyaggal, nagy hűtőbordákkal.

A henger fala valószerűtlenül vékony.

Az itt látható szeleptányér közel tenyérnyi méretű.

 

Huge cylinder head with lots of material in it, large cooling fins.
The cylinder walls are unrealistically thin.
The valve plate is nearly palm-sized.

A légcsavar-reduktor és környéke.

The propeller reduction unit and its surroundings.

Ez itt a légcsavar-állásszög állító rendszere, ha minden igaz.

A légcsavar tengelyén belül egy vékonyabb tengely futott végig, ez állította a légcsavart.

This is the propeller pitch actuator system, if I'm right.
Within the propeller shaft there was a shaft of smaller diameter, setting the propeller pitch.

Az óriási porlasztó "légaknája" a fojtószeleppel. 

Ezen csak tiszta levegő áramlott, a benzinbefecskendezés hengerenként történt.

 

The carburetor's huge "air pit" with the throttle valve.

Only clean air flowed here, there was a separate fuel injector for each cylinder.

A feltöltő kompresszor járókereke, amit valószínű hogy gyorsító áttétel hajt.

Impeller of the supercharger, it is certainly driven by a speed increasing gear.
 

Középen a gyújtóegység a megszakítóval és az elosztóval.

Alatta az üzemanyag-szivattyú és a benzin-befecskendező szivattyú, amely közvetlenül, egyenként a hengerekbe juttatta a benzint.

Csakúgy mint manapság a legjobb autók motorjaiban !

 

The ignition unit with the contact breaker and the distributor can be seen in the middle.
Underneath are the fuel pump and the injection pump, which injected fuel directly and separately into each cylinders.
Just like the best automotive engines today!

A gyújtásrendszer megszakítója meglepően egyszerű szerkezet.

 

The contact breaker has a rather simple mechanism.

A generátor.

 

The generator.

A fogaskerekes kenőolaj-szivattyú.

 

External gear pump for lubricant pressure.

Ezt én üzemanyag-szivattyúnak vélem.


I think this is the fuel pump.