REPÜLŐMÚZEUM  SZOLNOK

Szomszédolás a Tanhangárban

 

Hérincs István barátunk a kezdetek óta folyamatosan és sokat segít a honlap szerkesztésében információival és fotóival.

Sok éve foglalkozik repüléstörténettel, és rengeteg hazai és külföldi eseményről kaptunk már tőle fotósorozatokat. Néhányat már bemutattunk, néhányat ezután tervezünk bemutatni.

2009. október 7-én sokak által vágyott helyen járt, a szolnoki Helikopterbázis területén fotózott társaival. A tőle kapott képekből válogattunk, ezúttal a Tanhangárban készültek közül. A későbbi frissítések alkalmával tervezzük hogy válogatunk a repülőtéri Jurassic Parkban és magán a repülőtéren készült képekből is.

 

Köszönjük Hérincs Istvánnak, az ő képei következnek.

 

Továbbiak Zoltán Gyulával közös honlapjukon: www.hunavia.hu

 

 

A 3732-es MiG-21bisz a repülőgépek hidraulika-rendszereinek működés közbeni bemutatását szolgálja.

 

 

A gépet alábakolták, a "lába sem éri a földet".

 

 

A fekete tömlővel nyomás alá helyezik a gép hidraulika-rendszerét.

 

 

A csűrő- és a magassági kormányfelületek mozgatása.

 

 

A magassági kormány "hasra húzva".

 

 

A Mach-kúp benti...

 

 

...és kinti helyzetben.

 

 

A törzsféklapok (balra, a tömlő alatt) kinyitva

 

 

A kékszárny kissé...

 

 

...és teljesen kitérített helyzetben.

 

 

A futóművek kinti helyzetben.

 

 

Megindul a behúzási folyamat.

 

 

Az orrfutó előbb "beér" a helyére.

 

 

A futóművek behúzott állapotban, a gép "repül".

 

 

A Mi-24-eseket a Tanhangárban a "119" képviseli.

 

 

Minden lehetséges nyílás nyitva.

 

 

A hajtómű-tér, felénk a segédhajtómű.

 

 

A Mi-8-as oktatását a "10420" szolgálja.

 

 

UB blokkokkal felszerelve.

 

 

A hajtómű-tér.

 

 

A jobb hajtómű.

 

 

Háromféle katapult ülés.

 

 

UB blokk-metszetek

 

 

R-3Sz ( K-13) rakéta metszet, alatta Sz-8KO NIR rakéta (elég jól
kivehető a kumulativ fej). Mögötte Sz-5M,-KO és -KM rakéták.   (Nagy András)

 

 

Az R-3Sz feje az elektronikával , a kormány mozgató
rendszerrel, ami mögött a robbanó töltet helye látszik majd a közelségi
gyújtó és végül a rakéta hajtómű.   (Nagy András)

 

 

 

R-3Sz gyakorló rakéták ( 3 db). Alattuk UZR-60 gyakorló rakéta.
( Az R-60 gyakorló változat. Több fajta gyakorló rakétát használtunk.
Amelyiknek nem voltak szárnyai és általában három vagy esetenként négy
fekete gyűrűt festettek rá, azt repülés közben használták, mert ugyanúgy
képes volt a cél befogására mint az éles, de nem volt hatóműve sem robbanó
feje. A másik típus külsőre megegyezett az élessel, de szintén nem volt
hajtóműve és töltete. Ezeket függesztés gyakorlásra ,oktatásra vagy
levegőben súly-makettként használták, hogy a hajózó gyakorolhassa a repülést
függesztett fegyverzettel de ne az éles rakéta "kopjon". Sokszor ezeket is
ellátták a fekete gyűrűkkel).      (Nagy András)

 

 

 

 

A Tanhagárnak gyakorlatilag egy saját kis múzeuma van...

Tegyünk itt is egy sétát !

 

 

Társadalmi változás, festékrétegekben elbeszélve.