Szerencsénkre tévedtek a meteorológusok, akik erre a napra
hideget és esőt jósoltak: napsütéses, remek időnk volt.
Harminc-egynéhányan gyűltünk össze, sok régről ismert és
néhány új arcot láthattunk.
Mint eddig
minden alkalommal, most is Nagy Andris mondott köszöntőt és
megtartotta az ilyenkor szükséges balesetvédelmi oktatást.
Tett még egy bejelentést is, amely sokunkat jócskán
felkavart. Erről a képek után olvashatsz néhány gondolatot.
Eddig is
volt példa rá, hogy ajándékot kaptak a résztvevők, most is
így történt: mindenki választhatott egy könyvet, az Aranysas
magazin egy példányát - ha netán nem lett volna még meg -
illetve Andris is hozott egy ölre valót gyűjteményének
duplikátjaiból.
A Balla
Imre vállalkozó (Szigma Bt. Törökszentmiklós) által
adományként felújított gyakorlóeszközök (valaki azt találta
mondani hogy a Múzeum vidámparkja) festésének végső
mozzanatai hengerrel...
...és
eccsettel.
Az örök
téma: a kerékmosás.
Ez a
legényke jónéhány kereket lemosott, dícséret illeti Őt és
szüleit egyaránt.
Az idősebb
szekció csendes helyet keresett magának.
Hérincs
István barátunk egy kevésbé áldott kéz egykori ténykedése
révén az Il-14-ből "eltűnt" műhorizontot készül pótolni.
Kunár
Gyuri bácsi, egykori vitorlázórepülő, később
repülésmeteorológus mellé érdemes volt beülni egy kicsit a
másodpilóta ülésébe. Gyuri bátyánk kiváló mesélő, érdekes
történetet mondott el arról, hogyan vezetett egykor Li-2-est
néhány forduló erejéig a térképezést végző személyzet
jóindulatának köszönhetően.
Az
Il-14-es belső festése örök gond: hiába kaparjuk le a
lemállott festéket évről évre, a feladat
"újratermelődik".
Sokak nem
véletlenül kedvenc feladata a kabintetők nyitása:
a
szellőztetés ürügyén remekül lehet nézelődni is.
Szekeres
Gabi - Precíz - a feladat elvégzése után szenvedélyének
(szegecsszámlálás) hódol.
Nyitrai
Csaba mk. őrnagy újra eljött és segített MiG-23U-ra és a
SzU-22M3-ra gyakorló rakétát függeszteni.
A
függesztők az időjárás hatásai miatt alapos tisztogatásra
szorulnak.
Segítő kéz
(és szem) van bőven.
A
Szuhojnál is nehézségek merültek fel.
Amelyeket
végül megoldottak.
A
leglátványosabb projekt a Morava felújításának munkálatai
voltak. Ez évben lelhetőség adódott a több éve ezüstszínben
- festés nélkül - szerénykedő gép állagmegóvó munkáira és
újrafestésére.
Az
összejövetelre éppen a leglátványosabb munkák következtek,
amiben sokan lelték örömüket.
Apróság,
de fontos: a jelzőrakéta-blokkok visszaszerelése.
Megbeszélés után...
...megkezdődik a bal légcsavar felszerelése.
Helyére
kerül a gép orrán lévő leszálló-fényszóró.
A Morava
megszállás alatt.
Kellemesen
elkínlódtak a fiúk a jobb légcsavarral...
...de
győzőtt a túlerő.
A nap
végére így nézett ki a Morava. Szerintem mindenkinek jól
esett ránézni.
***
Nagy
Andris valamennyiünket felkavaró bejelentése:
-
Köszönjük hogy újra eljöttetek. El kell hogy mondjam Nektek,
hogy ezen a néven, ezen a helyen ebben a formában minden
bizonnyal az utolsó Kapitalista Szombat-ot tartjuk.
Ilyenkor
mindenki valami negatív eseményre gondol: jó dolgok - mint
egy önkéntes, jobbító szándékú összejövetel - ritkán szűnnek
meg örömteli okból. Most mégis lehet hogy így lesz. A
kiváltó ok, amelyet legtöbben már ismertek az a terv, hogy a
Múzeum erről a helyről elköltözik a belvároshoz közel eső
Indóház útra, az egykori Ó-szolnoki pályaudvar helyére.
Ez totális
átrendeződéssel jár, mind tárgyi mind üzemeltetői
viszonylatban. Az áttelepítés feltehetően tavasszal kezdődik
és kb. egy-másfél évet vesz majd igénybe. Addig amíg az új
Múzeum össze nem áll nem tudhatjuk mi lesz egy ilyen
önszerveződő esemény sorsa.
A helyzet
mégsem egészen reménytelen, vannak pozitív jelek is:
erről a
következő frissítésben, ami Karácsony előttre várható.
|