
Hatodszor
is megtartottuk a Kapitalista Szombatot, ötven-egynéhány
önkéntes áldozta ezt a májusi szombatját a Múzeum
megszépítésére. Az eligazítás már egy ideje kinőtte az
irodát, ezúttal a kellemes árnyékban tartotta meg Nagy
Andris és Lente Zoli.

Régi és új
arcoknak egyaránt örülhettünk.

A
csoportképről - még ennél is többen voltunk ! - sajnos
néhányan lemaradtak.

A kötelező
balesetvédelmi oktatáson résztvevők aláírják a jelenléti
ívet.

A Múzeum
újabb géppel gazdagodott, egy még rendszerben lévő típussal,
a Jak-52-essel.
A gép a
Múzeum területére még csak eljutott, de a helyére vontatás
bonyodalmas műveletéhez jól jött a sok lelkes segéderő.

Hogy miért
bonyodalmas? Át kell tolni-vonni a kiállított gépek sorfala
között,
kigyomlálva majd visszahelyezve a kötélkordont.

Itt
például ennyi hely volt!
Pitka Zeni
egy kézzel is megoldja.

És itt sem
sok maradt!

Nem csak
oldalról, fölülről is leselkedtek akadályok - alulról kell
húzni a gép farkát.

Néhol több
hely volt, szabadabb volt az út.


Van a
dolognak egy kis nászmenet beütése...

A
kormánynál Magó Karcsi.


Megérkeztünk ! Mindjárt kezdetét vesz a mosdatás.

Horváth
Kata és -Balázs a fülke körül ténykedik.


A Mi-4
lövészfülkéjénél még mindig megjelenik a motor felől
szivárgó olaj.

A mosót
kezelő Csillag Laci kiváló háttér a fotózáshoz.

Az
IL-28-as lemosást végző brigád.

Az ifjabb
korosztály a Morava tisztogatását végzi.
Remekül
érezték magukat, jó sokszor rájuk is kellett szólni.



Három
generáció ügyködik a Li-2 pilótaülésének hűtlenkedő
karfa-párnáin.


Így fest
az az átmeneti állapot amikor a helyén van.

Küzdelmes
projekt: a Jak-18 motorjának kompresszorát kellene a helyére
tenni,
amit nem
tudni hogy hol is van pontosan.

Hara
István ("Elektrolakatos") és Kiss Béla küzd a feladattal.

Itt lesz a
helye !

Az első
Kapitalista Szombaton, 2008-ban ugyanezt a műveletet már
elvégeztük.
Az azóta
eltelt telek és nyarak közötti hőmérsékletkülönbség tovább
hámlasztotta a festéket.

A lekapart
festéket össze is kell söpörni - igazi hölgyeknek való
feladat.

Jenei
Andris is bizonyára végzett már kellemesebb munkát is.

Lanszki
Mihály kitartóan kaparja a festéket, ő az első alkalomból
kimaradt.

Ivanics
László most éppen a csiszolásban leli örömét.




Csillag
Laci most sem mulasztotta el lemosni egykori szeretett gépét
a 9512-es MiG-21MF-et.

Boldogan
mutatja a gép fedélzeti adatrögzítőjét:

Annak
idején én írtam rá a gép számát !

A német Starfighter oldalán új az
alakulat jelvénye.

Magó
Karcsi festette fel, nem kis munkával.

Kiss Gabi
a plexit tisztogatja.

Szekeres
Gabi a gépek nyitásában kamatoztatja ezirányú ismereteit.

Nem maradt
el nyitható repülőgépek...

...és
helikopterek fülkéinek szellőzetése.
Utószó:
sajnos nem mindenrésztvevőnek ismerem a nevét. Köszönettel
veszem ha segítetek azonosítani a képen látható személyeket,
illetve kijavítjátok esetleges ebbéli hibáimat.
|