REPÜLŐMÚZEUM  SZOLNOK

2010.09.22: az ötödik Kapitalista Szombat a Múzeumban

Már az előzetes jelentkezések számából lehetett következtetni hogy rekorddöntés várható az ötödik összejövetelünkön: ötven-egynéhányan jöttünk össze !

Örvendetes volt a résztvevők sokfélesége: aktív és nyugállományú katonák, műszaki beállítottságú civilek 10 és 70 év között, hölgyek szép számmal, komplett családok gyerekekkel. A jó szándék viszont egységessé tette a csapatot.

Köszönjük hogy eljöttetek és segítettetek, legközelebb is számítunk Rátok !

Az eligazítás tömegjelenetté változott.

Simon László élő ejtőernyős legenda, Horváth Balázs és

...Bödey Ferenc Veszprém megyéből jöttek.

Az idősebb korosztály a helyzet magaslatán.

Kiss Béla és Kóbor Gyuri, utóbbi négy héttel hasi műtétje után...

Béla nem tudta megállni hogy kipróbálja a katapultülést.

Egy másik társaság a Kecskemétről visszatért  Cápeti helyreállításán szorgoskodott.

 

A szárnytő takarólemezeit szerelik vissza.

 

Három póttartály és két UB-blokk vár felszerelésre.

 

Becsülettel elkészültek vele

Négyen ügyködtek az Austro-Daimler motor szeleprugóinak helyretételén.

Ehhez a művelethez a legjobb adottságai egy polipnak vannak.

Így korrekt!

A nagyobb gépek futói körül a föld fura formákat ölt, időnként meg kell igazítani.

 

A madarak valami rejtélyes oknál fogva imádnak a kerekeken üldögélni. Sajnos nem szobatiszták, ezért ennek látható nyoma van, ami elég ronda ha nincs lemosva.

Nagy László örgy, református tábori lelkész és Hérincs István az új csarnok  fémrészeinek védőföldelésén dolgozik.

Az Il18-as porszívózását ezúttal a legfiatalabb korosztály végzi.

Fiúknak sem árt egy kis takarítás.

A gyerekekre pedig felügyelni kell.

A kabinszellőztetéshez bőségesen akadt jelentkező.

A MiG-21U és UM hátsó kabinját sajnos nem sikerült kinyitni.

Az autentikus festésű Albatros kinyitása nem volt nehéz feladat.

A Delfin is pozitívan állt a feladathoz.

Az UTI MiG-15 kabinjánál Szilveszter László, mk. alez.

Szellőznek az öreg gépek.

Nem, nem kapott bio-futóművet a Lansen, épp az akkumulátort helyezik be, hogy a kabintetőt ki lehessen nyitni.

Többen is próbálkoztak (nem sikerült).

 

Szekeres Gábor egy általa legyártott plexitetőt hozott a Hunter törött alkatrészének pótlására.

Az RD 11-300 hajtómű metszetre ráfért a WD-40 kezelés.

A Po-2 a hamarosan átadásra kerülő csarnokban kap majd helyet. A szárnyait ehhez le kell szerelni, amihez viszont sok emberre van szükség. Kiváló alkalom volt a Kapitalista Szombat ennek a bajos műveletnek a letudására.

A jobb alsó szárny leszerelése.

Körültekintő manőverek a szűk helyen.

A fél (negyed?) szárny egyáltalán nem nehéz ennyi embernek, viszont éppen jó kis szél fújt, ami alaposan megrángatta az "átviteltechnikusokat".

A szárnyak elhelyezése a csarnokban.

Kupaktanács a Mi-8T kabinjában.

A rendszeresített, de ritkán használt oxigénpalackok is megtekinthetők ezután.

A nap értékelése.

 

Ilyen sokan még sohasem voltunk !