A 2010 tavaszi Kapitalista
Szombatra izgalmas tennivalókat tervezett a Múzeum:
kinyitunk minden nyitható kabint, takarítunk és szellőzetünk
bennük. Hogy véletlenül jól szét is nézünk bennük - az már
igazán természetes.
Sajnos nem egészen így alakult,
május közepe ellenére kellemes novemberi időjárás fogadott
minket, déltől reménytelenül nekisimult esővel.
Természetesen a tervezett esemény nem maradt el, bőven akadt
munka így is. Akik eljöttek, bizonyára jól érezték magukat.
Lássuk,
mit tartogatott nekünk ez a nap.
|
|
A
szokásos reggeli eligazítás, sok ismerős arccal. |
|
|
|
Takarítás a Mi-8P kabinjában. |
|
Nagy
Attila madártani leleteket (rengeteg fészket) gyűjt a a
hajtóműtérben. |
|
Tisztul
az Il-18 kívül... |
|
... és
belül. |
|
Az An-26
légcsavarlapátjai megszabadulnak a fehér "madárbélyegektől". |
|
Az épülő
új csarnok tisztogatása. |
|
Az Il-2
sok éves balatoni tartózkodása után sem áll meg az állagának
romlása, amelyen gondos kezeléssel sokat lehet lassítani. |
|
A
féltető alatt álló Po-2-re minden alkalommal ráfér a
portalanítás. |
|
Kóbor
Gyuri... |
|
... és
felesége minden alkalommal eljönnek, és hasznossá teszik
magukat. |
|
Csak egy
sandítás a Po-2 burkolatától megfosztott motorjára: itt látjuk a gép
fém alkatrészeinek jó 80%-át... |
|
Az előző
KapSzo fantasztikus helikoptermodell-repülésére ha lehet még
rátett Martin Péter barátja, Illés Péter. |
|
Felszállási engedély megadva. |
|
A
levegőben. |
|
A gép
irányítása- mivel a "pilóta" kívülről látja a gépet,
fokozott összpontosítást, talán nem túlzok, különös
tehetséget kíván. |
|
A gép
repülését fotókon lehetetlen visszaadni, legyen itt
ízelítőként egy kis fűnyírás.
El tudod képzelni a háton tolatva
repült nyolcas hurkot közben egy-egy orsóval? Mert volt
ilyen is... |
|
Megnézhettük a gép burkolat alatti világát is. Alul a két
kék akkumulátor, a nagy fehér fogaskerék a "főreduktor",
felette a forgószárny lapát-állító mechanizmusa.
Fő attrakció az aranyszínű, fél
ökölnyi háromfázisú aszinkron villanymotor, amit félvezetős
transzverter hajt az egyik fedélzeti számítógép parancsai
alapján. A motor csúcsteljesítménye (nem elírás!) 4 kW, azaz
5 LE. Egy jobb robogó teljesítménye... |
|
Sajnos
lekéstem az "5721" Mig-21 bisz-re függesztett
légiharc-rakéták munkafázisai, érjük be a végeredménnyel. |
|
|
|
|
|
A
jókedv nem hiányzott a könyörtelenül romló időjárás ellenére
sem. |
|
Pátrik
Gábor és Kiss Gábor egy póttartállyal... |
|
...
amelyet nem kis küzdelemmel függesztenek a 1512 Mig-21PF
törzse alá.
Ficsor Olivér, a Múzeum munkatársa
a cél érdekében alapos fürdőt vett a hideg sárban, tisztelet
érte! |
|
A
végeredmény. |
|
A nap
hőseként tisztelhetjük Kovács Attila egykori mezőgazdasági
pilótát, aki a régi munkaeszköz-barát, az An-2 állagmegóvó munkáiban
tett erőfeszítéseket, Oláh Feri felbujtására. |
|
Az
orrsegédszárnyak rögzítés nélkül ki voltak téve a szél
mozgatásának. Eddig. |
|
Attila
ilyen csűrő/féklap rögzítőket hozott, merthogy azok rögzítés
híján csúnyán lógtak. |
|
Gondos
munka - ilyet csak szeretettel lehet csinálni... |
|
A
helyükön így mutatnak. |
|
Oláh
Feri lég(y)elhárítás közben. |
|
Az eső
délutánra vigasztalanul eleredt, de Nagy Andris (alias Andy Poppins) mesélő kedvét legkevésbé sem zavarta. |
|
Valakinek közben dolgoznia is kell... |
|
Így
pisil az An-2!
Az eltömődött leeresztő furat miatt több
vödörnyi víz gyűlt össze a farokrész aljában. Most ezt is
leeresztették. |
A csoportképről sajnos többen
hiányoznak, de ez eddig mindig így történt...
|
|
A
jelenlévők hivatalos névsora.
Köszönjük a résztvevőknek, ősszel
újra várunk Titeket - és minden új érdeklődőt ! |