Már a
harmadik Kapitalista Szombatnál tartunk !
Szép
számmal jöttünk össze, régi és új arcok egyaránt. A Múzeum
vezetése is hasznosította a korábbi tapasztalatokat: a
kevésbé tiszta és kevésbé kvalifikált munkák mellett több,
érdekes és ügyes kezeket igénylő tevékenységet irányzott elő
a mai napra. Valamennyit rendben elvégeztük.
|
 |
Eligazítás |
 |
Az idősebb...
|
 |
...és a kevésbé idős generáció. |
 |
1. projekt:
A Tu-134 radarjának visszaépítése
az orrba.
(A burkolat rendesen berozsdásodott
csavarjait korábban kiszedtük.) |
 |
Oda kell a váz sarkát beilleszteni
! |
 |
Emeld !
Tedd már be azt a nyomorult pecket
mert már fáradunk ! |
 |
Megvan ! |
 |
A burkolatot visszatesszük és
tíz-egynéhány csavarral rögzítjük. A csavarokat - nem úgy
mint az elődök - bezsíroztuk.
|
 |
Sikerült elérni a korábbi
állapotot, de csak kívülről: belül ott a radar a helyén. |
 |
2. projekt: a Tu-134 kialmozása.
A hátsó csomagtér tele van
kacattal, alul három centi finom törmelék. Sajnos jön fel a
padlót burkoló, ma már felismerhetetlen anyag. |
 |
Kacatok ki, porszívó, használható
kacatok vissza, a többi kuka. |
 |
Egy korábbi családi tragédia
helyszíne. |
 |
Kilakoltatás.
Madár már rég nem volt benne ! |
 |
Csinos stewardess ápolja a sokat
látott padlót. |
 |
Van még mit tenni, de lagalább nem
undorító belépni az utastérbe. |
 |
3. projekt: a gyakorló katapult
szétszedésének megkezdése |
 |
Hol is kezdjük? |
 |
A dolog jelenleg úgy áll, hogy egy
cég felajánlotta, hogy szakműhelyében elvégzi a szükséges
munkálatokat.
Ehhez a szerkezetet el kell
szállítani, miután szét lett szerelve. |
 |
Kóbor Gyuri a helyzet magaslatán. |
 |
Az idősebb szekció megküzdött
"Furfangos Nyesztyerka" alkotásával. |
 |
Győzelem !
A munka neheze, a "kabin" lebontása
kész ! |
 |
Barta Endre és párja, Zenóbia mint
nászutasok.
Parádés kocsis Lente Zoli, a
rakomány: nem irányított levegő-föld rakétaindító blokkok. |
 |
4. projekt: Az 5721 UB blokkokat
kap, levegő-föld elleni harcra. |
 |
A blokk rögzítése és szintbe
állítása gyakorlatot és némi türelmet igényel.
Nagy Attila rendelkezik némi
előélettel, aminek most nagy hasznát vesszük. |
 |
Persze meg is lehet tanulni: Oláh
Feri előélet nélkül is megoldja a feladatot. |
 |
Szerintem csak nekem tűnik úgy hogy
ferde... |
 |
5. projekt: A MiG-23 kettős
rakétaindító síneket kap. |
 |
Abszolút szakszerű(nek tűnő)
mozdulatok |
 |
Bal oldal kész ! |
 |
A jobb is !
A sín ugyan a számok tanúsága
szerint nem ezé a gépé, de megdőlt az elmélet hogy a
szovjetek nem tudtak két egyforma darabot készíteni: csodák
csodájára gond nélkül fel lehetett szerelni. |
 |
6. projekt: A Mi-8P árnyékos
oldalának vegyi (kosz) mentesítése.
Végrahajtók: Szabó- és Csillag
Laci... |
 |
...Maci kutya felügyelete
mellett... |
 |
...Aki természetesen büszkén
viselte az alkalomhoz készített kitűzőt. |
 |
7. projekt: Csillag Laci ismét
lemosta fiatalsága tanúját, akivel Pápán együtt szolgált.
Saját bevallása szerint az autóját
ritkábban mossa.
(Elhatároztuk, hogy a következő
alkalomra egy kevésbé tiszta gépet állítunk a 9512-es
helyére, hátha nem veszi észre és azt is lepuceválja.) |
 |
8. projekt: Horváth Balázs...
|
 |
és Simon Zsolt a Mi-8T fülkéjét
vették gondozásba, egy kis takarítás és egy rádió
kezelőpanel visszaépítése céljából. |
 |
Meglepetés is volt:
Martin Péter bemutatót tartott két
helikopter-modeljével. |
 |
A kis gép szépen besorol a nagyok
közé.
A mutatványairól: a tartós
hátonrepülés és helyben bukfenc csak az enyhébbek közül
való... |
 |
Remekül szórakoztunk ! |

Csoportkép 1. (én nem vagyok rajta)
|

Csoportkép 2. (Lente Zoli nincs
rajta...)
Köszönjük hogy eljöttetek, reméljük
jól éreztétek magatokat !
|