REPÜLŐMÚZEUM  SZOLNOK

Ismét Kapitalista Szombat a Múzeumban

 

Hagyományról talán még korai lenne beszélni, de 2009. május 23.-án már második alkalommal rendeztük meg a Kapitalista Szombat-ot. Toborzásunkra húszegynéhányan jöttek el, hogy jó hangulatú, kétkezi munkájukkal támogassák a Múzeumot. A munka után természetesen nem maradt el a VIP szintű gépnézegetés sem.

Köszönet mindenkinek aki eljött !

 

Ha minden a tervek szerint történik, ez évben ősszel még lesz egy ilyen rendezvény.

 

Csak katonásan !

Pontban 9:00-kor eligazítás és a nélkülözhetetlen balesetvédelmi oktatás.

Fontossági sorrend:

 

1. testi épség

2. a kiállított tárgyak épsége

3. a végzett munka minősége

A munkálatok több fronton folytak egy időben.

 

A Mi-4 helyén lévő lapos részt két teherautónyi földdel egyenlítettük ki.

 

 

Hamar fogytak a földkupacok.

Egy kis tréfára is jutott idő: társadalmunk keresztmetszetét élőképben fogalmazták meg.

Mackó kutya nem panaszkodhatott az elhelyezésre.

A szabadban tárolt gépek felületén gyorsan megül a por. Nem kis munka az eltávolítása, különösen ha figyelembe vesszük hogy negyven-egynéhány gép van, és némelyik még nagyon nagy is.

 

Olyan gépeket választott a Múzeum vezetése munka tárgyául,  amelyen szem előtt vannak és nem is lehet róluk túl nagyot esni...

 

Itt a Hawker Hunter mosása zajlik.

Gépesítve...

...és kézi erővel.

Egy ilyen kis gép esetén is szükség lehet légtornász mutatványra.

A madarak hátrahagyott jelzéseit is le kell mosni.

Igazi szakmai munkára is sor került !

 

A Szu-22-eshez frissen beszerzett függesztményeket szereltük fel, tovább fokozva a gép harcias megjelenését.

A munkálatokat - szabad idejét feláldozva - Nyitrai Csaba mk. őrnagy úr, fegyverzeti mérnök-tiszt irányította.

 

Köszönet érte !

Az 1200 literes póttartály függesztése...

..és szakszerű rögzítése.

A bal oldali póttartály a helyén!

A jobb oldalit rögzítik.

A jobb oldalon egy függesztősín is a helyére kerül, ennek majd a jövőben lesz szerepe.

A Szu-22-eshez való 58 mm-es nem irányított rakétákat hordozó UB blokk is tartozik, egy ilyet emelnek ki a ládából.

Nem könnyű darab !

De a kiskocsira kerül.

Az őrnagy úr vezényel: emel, hátra !

- és egy fülnek tetsző kattanás jelzi hogy a blokk a helyén van.

Megy ez nekünk !

A korábbi,  kazettás bombákat hordozó blokkot is lecseréljük az UB blokkra, mert az előbbiből csak egy van.

Ez a gép előtt lesz ezután kiállítva.

Emel, hátra, - katt !

A jobboldali UB blokk is a helyén.

Lássuk, mit csináltunk !
 
 

Csillag Laci mint modernkori Münchausen báró nyergeli meg a 9512-es MiG-21MF-et.

Laci pápai sorkatonaként (az sem most volt...) a sors kegyéből ezen a gépen is dolgozott.

 

Saját elhatározásából most egyedül mosta le minden négyzetcentiméterét, még a kabint is kitakarította.

A Lansen mosására is sor került, jó hasznát vettük a nagynyomású mosónak, amit korábban egy szolnoki vállalkozó ajándékozott a Múzeumnak.

A lábmosás is a fürdetés része.

A legifjabb önkénteseknek is jutott olyan munka, amelyet élvezni tudtak.

Szövegre nincs szükség.

A kabint szakképzett kezekre bíztuk.

A sátorhangárt a nyárfaszösztől kellett megszabadítani, ami minden évben rendszeresen ellepi az ottani kincseket.

 

 

 

A tablókép sem maradt el, bár néhányan most is lemaradtak róla.

Gondban vagyok a nevekkel, sajnos nem tudtam mindenkiét megjegyezni. Arra kérlek Titeket, segítsetek a csillaggal jelzett nevek pótlásában !  (info@repulomuzeum.hu)

Álló sor, balról jobbra:

Lente Zoltán, Nyitrai Csaba, *,*, Simon Zsolt, Kóbor Györgyné, *, *, Molnár Máté László, Zsoldos Roland, *, Horváth Ferenc, *, *, takarásban Budai János, *, Oláh Ferenc, Bödey Ferenc, Lőrincz Dávid, Kiss Gábor, Simon László, Nagy András.

Ülnek:

*, Mackó kutya, Csillag László, Kóbor György, HS, *, Horváth Balázs

 

 

 

 

A munkák befejezése után kötetlenebb időtöltés kezdődött, innentől a képek is kötetlenek lesznek.

 

 

Zsoldos Roland volt ez első áldozat a munka frontján, darázzsal találkozott.

Botox-szal nem lehet különb szájat csinálni...

 

Maci kutya folyamatos jólétéről gazdája, Csillag Laci (képünkön jobbra) gondoskodott.

Nehéz sport az erőemelés, de ennek is megvan a maga bája...

A fiókok is ki lettek borogatva, a maradék avas szalonna mellett kincsek is kerültek elő: pneumatikus hajtású műhorizont.

 

Nagy Andris: - Láttál már ilyet?

Én és fiaim 66.7%-a, az UTI MiG-15-ön  mintegy 250 kg élősúlyban.

A Tu-134 navigátorfülkéjébe már régen szerettem volna bejutni. Volt akinek ez könnyen ment...

...és volt akinek kijönni is nehéz volt!

Roland épp a hónap fotóját készíti.

Fárasztó nap volt !

 

Gyerekek, ha ezt még langyos vízzel tele lehetne engedni...