A HA-LIX -
amikor még senki nem gondolta hogy még repülni fog !
Vele hamarosan újra találkozunk!
Elkóborolt báránykánk
Őt is hamarosan újra látjuk
Átköltözött a bajárati épület
tetejére
A frissen érkezett HA-MOE
|
|
A Múzeum sokáig
a laktanyán belül kapott helyet, ahová csak politikailag
megbízható
látogatók mehettek be, szervezett formában. |
|
Szakmai
érdeklődők, kevésbé kiforrott mászótechnikával. |
|
A Po-2 a régi
hangárban. |
|
Jak-11. |
|
Jak-11 a
motorjával. |
|
Jak-12 még a
szabadban a PO-2 társaságában... |
|
...itt pedig a
hangárban, a motorjával együtt. |
|
JAK-18 kint. |
|
Jak-18 bent.
Milyen szép lenne ha minden
gépnek jutna fedett hely és ott lenne előtte a
motorja-hajtóműve, mint a nagyon gazdag múzeumokban...
Ez még álomnak is túlzás. |
|
Egy elbitangolt
bárányka: a HA-TRI, Z-326.
Tavaly még Nyíregyházán látták,
felújítást végeznek rajta. Lehet hogy látjuk még
alulnézetben ? (persze ne úgy, hogy a hátán fekszik !) |
|
A SUPER AERO-45
és ... |
|
...az L-200D
Morava. Azóta mindkettőt szépen felújították. Amikor ezek a
képek készültek, nem szorultak rá ! |
|
A most is
látható 512-es MiG-15, persze itt még a "68-as" csíkok
nélkül. |
|
Ezt a MiG-15-öst
már nem láthatjuk. Vajon mi lett a sorsa ? - irtam korábban.
Mint megtudtam: A laktanyán belül
van felállítva de látszik az autóparkoló egy kis részéről
is. |
|
Itt van ni !
A festés meglehetősen
autentikus, de gondoljunk bele: a mai ék alakú felségjel
soha nem volt ilyen gépen, a vörös csillag meg csak ne
díszítse már a laktanya bejáratát.
Maradt a kompromisszum, egy
egyedi festés, ami garantáltan egyik sem a fenti két
lehetőség közül. Szimbólum is lehetne: sokszor kényszerülünk
hasonló döntésekre |
|
A MiG-15 UTI
most is a Múzeum megbecsült darabja.... |
|
...csakúgy mint
ez a MiG-19. |
|
MIG-19
vízszintes úgy fényképezve, mintha vezérsíkok nélküli gép
volna.
Szárnyaszegett
AN-2, és az azóta
"elkerült" Wilga. |
|
A 911-es MiG-21
F13 azóta kissé mellőzötten a tárolt gépek sorát gyarapítja. |
|
Na, ennek a
képnek a feliratával korábban jól felsültem. Ez nem a Múzeum
gépe volt, viszont a legelső magyar An-2-es.
A Múzeum jelenlegi példánya
ennek a kornak a festését őrzi.
Horváth Balázs: "Hümm... Valójában
a HA-ANA a
németországi Sinsheim-be került, ott van kiállítva. Az az
An-2-es, amelyik régebben a szolnoki múzeumban volt, nagy
valószínűséggel a
HA-ANE (An-2M) volt, emiatt az "Ez már a most is látható
AN-2-es, azóta gyönyörűen helyreállították." felirat téves." |
|
Ez már a most is
látható AN-2-es, azóta gyönyörűen helyreállították.
Engem erősen
emlékeztet egy szárnyaitól megfosztott szöcskére.
Lásd fentebb H.B. kiegészítését
!
2008. május: Groszi képekkel
igazolja, hogy ez a Szöcske valójában a HA-ANE törzse. Lásd
a TI KÜLDTÉTEK rovatban ! |
|
Az IL-14. |
|
Itt is. |
|
Egy másik
elbitangolt bárányka: a
PZL 104 Wilga
Kovács Béla (Bubu): 2002.-ben Budaörsre vitték,
repülőképessé szerették volna varázsolni. Sajnos egy korábbi
törzssérülés miatt ezt a hatóság nem engedélyezte. Utána az
Árkád üzletház alsó szintjén egy kanadai farmerszalonban szomorkodott talpig
ezüstre festve, idegen légcsavarral, műszerek és motor nélkül,
gyerekek ugráltak rajta. Azóta onnan is elkerült, ismeretlen
helyre. |
|
Légifelvétel
(Mi-2), már a jelenlegi helyen. Azóta sokkal több gépe van
a Múzeumnak, pedig a képen látható Belpehegor, Li-2 és Wilga
már nincs itt.
Ekkor még körül lehetett járni a
gépeket ! |
|
Kompozíció
Odanézz: két An-2 van a képen !
Az előtérben lévő feltehetően nem kiállított, hanem egy aktív gép
a gurulóúton.
Simon László archív,
küldte: Groszi
|
|
Kültér
Simon László archív,
küldte: Groszi
|
|
Jak-12 a csarnokban
Simon László archív,
küldte: Groszi
|
|
Jak-11 kint...
Simon László archív,
küldte: Groszi
|
|
...és bent. Milyen fényes volt
még a festése: nézd csak meg azokat a képeket amelyek a
szétszerelése és teherautóra pakolása során készültek !
Simon László archív,
küldte: Groszi
|
|
A MiG-19 is jobb bőrben volt.
Simon László archív,
küldte: Groszi
|
|
UTI MiG-15.
Itt fogyott el a retusálási
kedvem! Ez a kép is színes volt, de a fű égővörös színben
pompázott. Én ezt a megoldást választottam, aprólékos
kijelölgetés és átszínezés helyett.
Simon László archív,
küldte: Groszi
|
|
Groszi küldte
ezeket a képeket is.
Ebben
az állapotában jártam először a Múzeumban, 1981 őszén. |
|
A Mi-4
forgószárny-lapátjai szépen lenyűgözve. |
|
Az AM-42-es
motor metszet egyik fő kedvencem. Várom már, hogy Szolnokon
is körüljárható legyen, ne Csak Budapesten. |
|
Börcsök Róbert tíz
felvétele következik, Horváth Balázs útján jutott el
hozzánk. Jóval több képet kaptam tőlük, ebből válogattam,
kissé szűkmarkúan. Elsősorban azokat, amelyek egészben
ábrázolnak gépeket, lehetőleg nem a mostani helyükön.
Róbert nagyon sok
részletfelvételt is küldött, ezeket én is kedvelem, de most
nem jutott nekik hely.
Nagyon köszönöm ezeket az
archív voltuk ellenére kitűnő minőségű képeket! |
|
A bombázótiszt és a pilóta plexije
azóta is sokat fakult. |
|
A Ka-26 mintaszerűen nyűgözve, és
kevésbé mintaszerűen festve. |
|
Bal hónalj póz, most is hatásos. |
|
MiG alley. |
|
A laktanya-béli 21-es. |
|
Szegény PF azóta is sokat
"bomlott", belőle már nem lesz kiállítható gép. |
|
Ez a plexi nem szemléltető eszköz,
a többi gépen is ilyen.
De mi lehet a célja? |
|
Itt még jól nézett ki, azóta már
fel kellett újítani. Most megint szép. |
|
Az LBF azóta farral a "vasudvar"
felett áll, csak az orra közelíthető meg. |