REPÜLŐMÚZEUM  SZOLNOK

A 15-ös MiG-23 UB festése.

Új gépet kapott a Múzeum !

Mégpedig egy olyan típust, amire már nem is számítottunk: egy MiG-23UB kétülésest.

Az oldalszáma nem 5-ös hanem 15-ös...

...a másik oldalra az 1-est festették fel előbb, feltehetően a vízszintes pozícióhoz igazodva.

A festéshez a főfutókat alábakolták, az orrfutót nem kellett, mert a gép orra eléggé fent van ahhoz, hogy a "hasát" (mellehúsa) is be lehessen festeni.

Megint beégtem egy cseppet, a gépet látva megjegyeztem: nagyon szép lett az alapozás, milyen lesz a színe?

Némi rosszallással világosítottak fel: ez volt az eredeti színe...

 

Ha jobban figyelek, rájöhettem volna, hogy az oldalszámot nem az alapozásra szokás festeni...

Ezt a sablont ritkán használják manapság !

Végre itt megértettem, hogyan húzza be a főfutóját a MiG-23!

A vízszintes darabot a függőlegesen álló munkahenger felhúzza, a munkahenger csapjával forduló emelő a függőleges futószár-részt a gép "hóna alá csukja". Végül is egyszerű.

 

Megtévesztő volt számomra a keréktengelyhez futó másik nagy munkahenger, de ez egy passzív elem, a nitrogéntöltésű

rugó / lengéscsillapító.

 

A gépet a szolnoki helikopterbázison hozták kiállítható állapotba.