REPÜLŐMÚZEUM SZOLNOK
A 15-ös MiG-23 UB
festése.
|
Új gépet kapott a Múzeum !
Mégpedig egy olyan típust, amire
már nem is számítottunk: egy MiG-23UB kétülésest.
Az oldalszáma nem 5-ös hanem
15-ös... |
|
...a másik oldalra az 1-est
festették fel előbb, feltehetően a vízszintes pozícióhoz
igazodva.
A festéshez a főfutókat
alábakolták, az orrfutót nem kellett, mert a gép orra eléggé
fent van ahhoz, hogy a "hasát" (mellehúsa) is be lehessen
festeni. |
|
Megint beégtem egy cseppet, a gépet
látva megjegyeztem: nagyon szép lett az alapozás, milyen
lesz a színe?
Némi rosszallással világosítottak
fel: ez volt az eredeti színe...
Ha jobban figyelek, rájöhettem
volna, hogy az oldalszámot nem az alapozásra szokás
festeni... |
|
Ezt a sablont ritkán használják
manapság ! |
|
Végre itt megértettem, hogyan húzza
be a főfutóját a MiG-23!
A vízszintes darabot a függőlegesen
álló munkahenger felhúzza, a munkahenger csapjával forduló
emelő a függőleges futószár-részt a gép "hóna alá csukja".
Végül is egyszerű.
Megtévesztő volt számomra a
keréktengelyhez futó másik nagy munkahenger, de ez egy
passzív elem, a nitrogéntöltésű
rugó / lengéscsillapító.
A gépet a szolnoki
helikopterbázison hozták kiállítható állapotba. |
|