REPÜLŐMÚZEUM  SZOLNOK

MiG-21 bisz

Hajtóművezés lehúzott hátsó törzsféllel.

Barta Endre: az Archívumban lévő Mig-21bisz rovatban látható gépek egyike sem a 75-ös tipus!     Az első képen hajtóművezés közben láthatjuk a 9315-ös oldalszámú Mig-21MF (96-os) gépet Kecskeméten.

Külső sűrített levegő csatlakoztatás.

 

Barta Endre: A második képen vélhetően a 3036-os oldalszámú Mig-21UM-et láthatjuk - talán Szolnokon, de az is lehet, hogy Kecskeméten. (Az UM létre perdöntő a belső sínekre rakott póttartály. Mint ismert, a harci változatoknál ez csak a külső sínekre rakhatták.)

 

De:

2007.02.23.

Szia Sándor!
Egy sajnálatos esemény történt velem a napokban, jelesül beleolvastam a makettinfo.hu Mig-21-es rovatába, ahol szóba került a honlapodon szereplő Mig-21-es rovat is, (be van linkelve) az a három kép, amit eredendően 75-ös típusnak indítottál, de amiről közben kiderült, hogy egyikük sem az.
A három képhez be is írtad a kiigazításokat, de sajnos mint a topicból kiderült a 3036-os UM esetében nagyon mellé trafáltam. Azt írta a fórumozó, hogy ez a gép tutira nem UM, mert startrakéta felfüggesztések vannak az oldalán, ilyen pedig az UM nem rendelkezett....
Utána néztem a dolognak és el kell ismernem, hogy igaza van és ha alaposan megnézzük a képet, valóban jó a srác észrevétele, miszerint a belső függesztés üres és a külsőn lévő póttartály vége látszik bele a képbe, mindezt pontosan abban a szögben, mintha a belsőre lenne függesztve!!!
 

Kérésem az lenne, hogy légyszi javítsd át a 3036-os UM-et 8115-ös MF-re és a perdöntő bizonyítást pedig vedd le mellőle.
Van egy másik kép ugyanerről a gépcsoportról oldalról. Itt három gép látszik, a háttérben egy épület látható. Ez az épület látszik ezen a képen is, méghozzá ugyanott mint a másikon, az utóbbiról pedig tisztán leolvashatóak az oldalszámozások, innen az újabb bizonyosság.

Üdv: Endre

A kecskeméti alakulat egy gyakorlat alkalmával Szolnokra települt.

 

Barta Endre: A harmadik képen pedig három Mig-21 MF látható, az előbbivel azonos helyszínen és időben.